محدودیتهای حجاج ایرانی در حج تمتع ۹۶
کد خبر: ۷۸۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
حمید محمدی در جلسه آموزشی کاروانهای حج اظهار کرد: موضوع آموزش و آشنایی کامل زائران با ابعاد مختلف اجرایی سفر حج و مناسک حج دارای اهمیت و ضرورت بسیاری است.

 وی با اشاره به جلسات آموزشی توجیهی که به‌صورت کاروانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدیران محترم کاروانها براساس سرفصلهایی که به‌صورت کاملاً کارشناسی تدوین شده است باید در این جلسات حجاج عزیز را که عمدتاً در طول عمرشان یک‌بار توفیق تشرف پیدا می‌کنند را با همه ابعاد سفر معنوی حج به‌طور کاملاً کاربردی و ملموس آشنا سازند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و ازدحام حجاج لازم است به توصیه‌ها و نکات بهداشتی و پزشکی که ارائه می‌شود کاملاً مورد توجه قرار گیرد و با دقت به آنها عمل شود.

محمدی افزود: همه خدمتگزاران شما در سازمان حج و زیارت در طول یک سال فعالیت می‌کنند که این سفر یک‌ماهه به‌خوبی برگزار شود و رضایتمندی شما را در بر داشته باشد.

وی توضیح داد: البته باید بدانیم که محدودیتهای فراوانی نیز در این مسیر وجود دارد که باید صبورانه تحمل کنیم و همانگونه که همواره حجاج  ایران به‌عنوان منظم‌ترین و سازمان یافته‌ترین حجاج شناخته می‌شوند، امسال این نظم و انضباط و اخلاق نیکو را با توجه به برنامه‌ها و نکاتی که مسئولان و مدیر کاروان می‌گوید بیشتر از قبل نشان دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت به رعایت مسائل بهداشتی اشاره کرد و گفت: رعایت مسایل بهداشتی با توجه به فصل گرما، تمرین و ایجاد توانایی لازم برای ایام تشریق (حضور در عرفات، مشعر و منا) امری ضروری است؛ با وجود همه محدودیتها تلاشهای همکارانم در سازمان به بار نشست و در عرفات چادرهای اسکان مطلوب و خوبی نسبت به سالهای قبل فراهم شده است.

محمدی اظهار کرد: در خصوص لپ تاپ و تبلت و سایر لوازم الکترونیکی شخصی موکداً توصیه می‌شود اینگونه وسایل که ضروری نیست را به‌همراه نداشته باشید تا در بازرسیهای فرودگاه مقصد دچار معطلی و مشکل نشوید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیتهای موجود، درباره ادعیه هم صرفاً کتب ادعیه‌ای که نشر مشعر در اختیار حجاج می‌گذارد می‌توانید همراه ببرید.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امیدواریم با رعایت برنامه‌هایی که خدمتتان عرضه می‌شود و توجه به نظم و انضباط و ضوابط کشور مقصد و احترام به همسفران و همچنین پیش گرفتن صبر و بردباری در این سفر الهی شاهد حجی عزتمندانه و مقبول درگاه احدیت باشیم.

در این دیدار سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت و مدیرکل حج و زیارت استان تهران و نماینده دفتر بازرسی، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات سازمان حج، ریاست سازمان حج و زیارت را همراهی می‌کردند. 
تسنيم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
چه حجی
مجبورید مگه
بااین همه بی احترامی وگستاخی که میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار