فراخوان «ماه عسل»، 500 زندانی را آزاد کرد
کد خبر: ۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار: 2017 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
: اصغر جهانگیر درگفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از آزادی یک هزار زندانی فاقد سابقه تا پایان ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: باکمک خیرین و نیکوکاران طی فراخوان چند روز گذشته ماه عسل تا کنون شرایط آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند از این این تعداد زندانی از زندان‌ها فراهم شده است.

وی اظهار داشت: خیرین با کمک3.5 میلیارد تومانی به آزادسازی زندانیان کمک و ثابت کردند که در انجام کارهای بزرگ در راستای نوع دوستی و حمایت از هموطنان آمادگی دارند.
رئیس سازمان زندان‌ها درادامه افزود: این مبلغ تا به امروز توسط سازمان زندان‌ها دریافت شده است و تا آخروقت روز چهارشنبه موفق شده ایم شرایط آزادی ۵۰۰ زندانی را فراهم کنیم.

این مقام قضایی اظهارداشت: از این تعداد زندانی که اکثر آنان متاهل هستند، ۸۰ نفر دارای ۳ فرزند و بیشتر و ۷۰ نفر دارای ۲ فرزند بودند که اغلب آنان در سنین کودکی به سر می‌برند این‌ها زندانیان مالی هستند که ممکن است جرمی هم داشته باشند، اما جرائم آنان سبک است و خاص نیست.

جهانگیر تصریح کرد: اغلب این زندانیان محکوم به ردمال هستند که، چون توانایی پرداخت آن را نداشته اند مدت‌ها در زندان تحمل کیفر می‌کردند که هزینه‌های اجتماعی، خانوادگی و سازمانی ایجاب می‌کند شرایط آزادی این دسته از زندانیانی که اصلاح شده بودند و شرایط بازگشت به جامعه را داشتند و فاقد سابقه بودند از زندان‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین گفت: پیش بینی می‌کنیم با روند کمک‌های خیرین این تعداد آزادی تا دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: بیش از ۷ هزار زندانی مشمول این شرایط و به خاطر گرفتاری مالی در زندان هستند که می‌توان به آن‌ها کمک کرد.

شایان ذکر است فراخوان کمک به آزادی زندانیان که در برنامه ماه عسل و از طریق سامانه آسان پرداخت (آپ) اعلام شده است همچنان ادامه دارد و مردم عزیز کشورمان می‌توانند به هر میزان کمک‌های نقدی خود را اهدا نمایند. 
ميزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار