اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت
کد خبر: ۷۰۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
 
16 اسفند سال گذشته بود که علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت:  افرادی که وضعیت خدمت سربازی آنها معلوم نیست و طرح معافیت هم شامل حال آنها نمی‎شود نمی‎توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند؛ این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: این ماده قانونی مجلس تنها به این دلیل صورت گرفته است که جوانان و افرادی که به هر دلیل از رفتن به خدمت سربازی خودداری می‎کنند وارد عمل شوند و به زندگی خود سامان دهند.
 
اما عضو کمیسیون برنامه و بودجه نظری متفاوت با عضو کمیسیون اجتماعی دارد؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در این خصوص می گوید: طبق قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه سال گذشته مصوب شد، برای اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت سربازی نیست.

 
وی با اظهار تاسف از عدم اجرا این قانون پس از حدود یکسال، می افزاید: با عدم اجرای این قانون حدود  3 میلیون نفر جوان از داشتن گواهی نامه تاکنون بی بهره مانده اند.
 
حاجی دلیگانی در واکنش به اظهار نظر برخی از کارشناسان که می گویند "در قانون جدید مجلس تمدید گواهینامه نیازی به پایان خدمت ندارد و در صدور گواهینامه تغییری ایجاد نشده است"، اضافه کرد: در قانون جدید به وضوح عنوان شده که برای دریافت گواهینامه نیازی به کارت پایان خدمت نیست، شاید به علت جدید بودن این قانون مغفول مانده است.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که به طور کلی کسانی که کارت پایان خدمت سربازی ندارند از چه مواردی محروم می شوند، عنوان داشت: قانون گذار محدودیت هایی در زمینه عمدتا حقوق اجتماعی از جمله انتقال اموال و.... برای این افراد نظر گرفته است تا خرداد سال گذشته گواهینامه رانندگی هم در این محدودیت ها وجود داشت که با تصویب این قانون این موضوع رفع شد.
منبع: میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
سلام
مردم عزیز و جوان آنلاین
چرا هیچ کس به این موضوع توجه نمی کنه که " چه کسی از عدم اجرای این قانون" سود می بره؟؟؟؟
اجرا یا عدم اجرای این قانون برای هیچ کس سود نداره بجز بیمه ها
این بار هم بیمه ها هستند که جلوی اجرای اینچنین قانون هایی را می گیرند.
وقتی در کشور ما تمام وسایل نقلیه دارای بیمه هستند و اگر تاخیری در تمدید این بیمه نامه داشته باشند ، باید با پرداخت جریمه روزانه مجددا وسیله خود را بیمه کنند ، نتیجه می گیریم که بیمه ها به حق خودشان خیلی خوب می رسند .
مشکل زمانی بوجود می آید که لازم باشد که در اثر بروز حادثه ای خسارتی پرداخت شود.
تبعا کسی که گواهی رانندگی ندارد و دچار حادثه می شود. پرداخت خسارت بر گردن خود آن فرد است.
بیمه ها در حال حاضر بیشترین سود را از این گروه بدون کارت پایان خدمت و بدون گواهی نامه رانندگی می برند.
و از پرداخت خسارت به این گروه نسبتا بزرگ جامعه معاف هستند.
متاسفانه.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار