اضافه وزن مادران باعث ابتلای کودکان به صرع می‌شود
کد خبر: ۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: 2017 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش وبگاه خبری «العهد»، اضافه وزن و چاقی مادران طی ماه‌های نخست بارداری، احتمال ریسک صرع را در کودکان افزایش می‌دهد.
 
اضافه وزن در دوران بارداری باعث ابتلای کودکان به صرع می‌شود 
 
براساس یک مطالعه جدید توسط دانشمندان سوئدی که یافته‌های آن در مجله پزشکی «گاما نورولوژی» آمریکا منتشر شد، اضافه وزن و چاقی در زنان طی سه ماه اول بارداری احتمال خطر ابتلا به «صرع»، را در کودک افزایش می‎دهد.
 
این محققان خاطر نشان کردند که علت این تشنج و اختلال عصبی همچنان مبهم است و و دلیل اصلی آن در بیش‌تر موارد قابل تشخیص نیست.
 
این مطالعه که بر بیش از (۱،۴) میلیون نوزاد متولد شده در سوئد بین سال‌های (۱۹۹۷) و (۲۰۱۱) انجام شده بود، نشان می‌دهد که خطر ابتلا به صرع در کودکانی که مادران آنها طی دوره بارداری شاخص توده بدنی آنها بین ۲۵ و ۳۰ بوده‌ است، ۱۱%درصد افزایش می‌یابد. (شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم(x۲) قدش به متر بدست می‌آید).
 
گفتنی است شاخص توده بدنی نرمال بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ است. شاخص توده بدنی بین ۲۵ و ۲۹.۹ دارای اضافه وزن بوده و بالاتر از ۳۰ چاق تلقی می شود.
 
طبق این پژوهش انجام شده، کودکانی که مادران آنها دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی بین ۳۰ و ۳۵ بوده‌اند، خطر ابتلای آنها به ریسک صرع ۲۰% درصد نسبت به کودکانی که مادران آنها دارای اضافه وزن نیستند، افزایش می‌یابد.
 
خطر ابتلا به صرع در کودکانی که مادران آنها طی دوره بارداری شاخص توده بدنی آنها بین ۳۵ و ۴۰ بوده است، به بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌یابد، و این مقدار در کودکانی که شاخص توده بدنی مادران آنها بیش از ۴۰% درصد است به بیش از ۸۰% درصد می‌رسد.
 
به گفته این پژوهشگران، با اینکه خطر دچار شدن به اضافه وزن ممکن است مهار شود، ولی پیشگیری از چاقی در سنین بارداری استراتژی مهم بهداشت عمومی است که عامل جلوگیری از ابتلا به صرع در کودکان به شمار می‌رود.

 فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار