انتقاد شدید از پوستر جشنواره کن+عكس
کد خبر: ۶۸۸۳۳
تاریخ انتشار: 2017 March 30    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
پوستر رسمی جشنواره فیلم کن 2017 به دلیل دستکاری در تصویر اصلی کلودیا کاردیناله که ظاهرا او را لاغرتر از آنچه واقعا بوده، نشان می دهد با انتقاد شدید رسانه های فرانسوی رو به رو شد. روزنامه لیبراسیون امروز (پنج شنبه) با انتشار مطلبی طراحی پوستر جشنواره هفتادم را به سخره گرفته است و نوشته: «در یک چرخش، سایز لباس کلودیا کاردیناله آب رفته است!»

انتقاد شدید از پوستر جشنواره کن

همزمان مجله فرهنگی تله راما این پرسش را مطرح کرده است که چه ضرورتی داشته در تصویر اصلی ستاره سینمای 1960 فرانسه رتوش و دستکاری ایجاد شود. روزنامه لوموند هم با معرفی یکی از ابزارهای فوتوشاپ به خوانندگانش پیشنهاد کرده، خودشان تغییرات تصویر اصلی کاردیناله را بررسی و تحلیل کنند.

لوموند نوشته است: «در حالی که خود پوستر باشکوه است، اما تصویر کاردیناله به وضوح و به شکل رقت انگیزی دستکاری شده تا لاغرتر به نظر برسد. چه حیف!» این در حالی است حجم واکنش های خصومت آمیز در شبکه های اجتماعی نیز به همین نسبت بالا بوده است، تا جایی که یکی از کاربران توییتر در واکنش به این موضوع نوشته: «اگر کلودیا کاردیناله نمی تواند زیبایی را بی آن که تصویرش رتوش و دستکاری شود نمایش بدهد، یک جای کارمان بدجوری می لنگد.»

همزمان، دیگر کاربران درباره «دیکاتوری لاغری» صحبت کرده یا به این نکته اشاره کرده اند که کاردیناله به قدر کافی برای کن لاغر نبوده است.

هرچند بازیگر 78 ساله ایتالیایی واکنش متفاوتی نسبت به تغییر جعلی صورت گرفته نشان داده است و در گفت و گو با هافینگتن پست توضیح داده: «این تصویر رتوش و دستکاری شده تا تاثیر سبکحالی را برجسته سازد و مرا به هیات شخصیتی رویایی درآورد.»

کاردیناله در ادامه صحبت هایش تاکید کرده است: «به عنوان یک فمینیست وفادار و متعهد می گویم که در این مورد، دغدغه و نگرانی برای رئالیسم (واقعیت گرایی) جایی ندارد. من هیچگونه بی حرمتی به زن در این تصویر نمی بینم. در این دنیا مسایل به مراتب مهم تری برای به بحث گذاشتن وجود دارد. این که فقط سینماست.»

مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره کن و همچنین آژانسی که طراحی پوستر را به عهده داشته، هنوز هیچ گونه واکنشی به حمله هایی که از دیروز به دنبال رونمایی از پوستر رسمی جشنواره امسال آغاز شده، نشان نداده اند.
 
آي سينما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار