استان گیلان از امروز گرم می‌شود
کد خبر: ۶۸۴۸۶
تاریخ انتشار: 2017 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از امروز با نفوذ جریانات جنوبی، شرایط افزایش دما و وزش باد در استان گیلان مهیا می‌شود.

بهمن کمانگر اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و روند افزایش دما از امروز 6 فروردین تا روز سه شنبه 8 فروردین ماه در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بر این اساس  افزایش دمای هوا 5 تا 10 درجه سلسیوس، وزش باد گرم در بعضی نقاط شدید و کاهش رطوبت نسبی به‌ویژه در روزهای دوشنبه 8 و سه شنبه 9 فرودین ماه پیش بینی می‌شود.

کمانگر به مسافران و حاشیه نشینان جنگل توصیه کرد از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با توجه به گرم شدن ناگهانی و تغییرات شدید رطوبتی به گلخانه‌داران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی در استان گیلان هشدار داد تمهیدات لازم برای مقابله با خسارات احتمالی به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان افزود: در بازه زمان یاعلام شده، گاهی صبح‌ها و شب‌ها با شمالی شدن جریانات سطح زمین در بعضی نقاط جلگه‌ای افزایش رطوبت نسبی و وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست.

کمانگر با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع رسانی می‌شود اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه هنگام وقوع پدیده مه به‌علت کاهش دید افقی، نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار