اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۸۰۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
تغییرات زمین؛
همه چیز در دنیا تغییر می کند و با گذشت زمان متحول می شود، آیا ممکن است شکل زمین نیز دستخوش تغییر شود؟! حتی ممکن است برخی جزیره ها و مناطق ساحلی کاملا زیر آب فرو بروند؛ برای نمونه، ایالت فلوریدای آمریکا به دلیل ذوب شدن یخ های سطح زمین و پدیده گرمایش جهانی در معرض فرو رفتن زیر آب خواهد بود.
اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟!  اختصاصی «تابناک با تو»؛ همه چیز در دنیا تغییر می کند و با گذشت زمان متحول می شود، آیا ممکن است شکل زمین نیز دستخوش  تغییر گردد؟!

در این گزارش درباره اوضاع زمین پس از آب شدن همه یخ ها و یخچال های آن خواهید خواند. زمین پس از آب شدن یخچال هایش چه شکلی پیدا خواهد کرد؟!
 
اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟! 
بنا بر این گزارش یخ ها مساحت وسیعی از زمین را در بر می گیرند و بسیاری از مردم در شهرهای یخ زده و برفی در همه سال زندگی می کنند؛ مانند ساکنان قطب شمال و یا قطب جنوب، ولی اگر تمام یخ های سطح زمین آب شود چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد؟!
 
ذوب شدن یخ های زمین یک فرضیه است که به دلیل پدیده گرمایش جهانی و یا گرم شدن زمین مطرح می شود. پژوهشگران می گویند که ذوب یخ ها باعث افزایش سطح آب دریاها  و بالا رفتن آن در حدود 70 متر خواهد شد و این امر خسارت های زیادی را به قاره ها و جزایر جهان وارد خواهد کرد؛ حتی ممکن است برخی جزیره ها و مناطق ساحلی کاملا زیر آب فرو بروند. برای مثال ایالت فلوریدای  آمریکا به دلیل ذوب شدن یخ های سطح زمین و پدیده گرمایش جهانی در معرض فرو رفتن زیر آب خواهد بود. 
 
 اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟!
 
مطالعات نشان می دهد که با کوچک شدن زیستگاه های یخی خرس های قطبی، بر اثر روند گرمایش زمین، این موجودات با گرسنگی شدید مواجه می شوند، زیرا نخواهند توانست خود را با غذاهایی که در زمین یافت می شود، تطبیق دهند. زمین شناسان آمریکا اعلام کردند بعید است خرس های قطبی بتوانند با خوردن گوزن کانادایی، تخم مرغ غاز و انواع توت های شمال، نجات یابند. سایه انقراض بر سر خرس های قطبی سنگینی می کند. 
 
پژوهشگران همچنین مثال های دیگری از آمریکا می آورند، به گونه ای که گفته می شود بالا رفتن سطح آب به این روش، ساکنان شهر دیزنی را مجبور می کند تا کیلومترها به داخل عقب نشینی کنند.
 
کانادا از جمله دیگر مناطق متأثر از گرمایش جهانی خواهد بود، به طوری که شهر مونترال کانادا به دلیل اختلاف سطح ارتفاع اراضی فرو رفته در آب به چند جزیره کوچک تبدیل خواهد شد.
 
ذوب شدن یخ ها و پدیده گرمایش جهانی که بر اثر جنگل زدایی و سوزاندن سوخت های فسیلی روی می دهد تمام جهان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. به همین دلیل دانشمندان در جستجوی راه حلی برای حل مشکل گرم شدن کره ی زمین هستند.
  اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟!
 
 تصویری که چگونگی تغییر مرزهای ساحلی را پس از ذوب شدن یخ ها نشان می دهد
 
اگر یخ های زمین آب شود چه اتفاقی می افتد؟! 
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
5
5
بدبختی و فقر بیشتر دامان ما انسانها را میکیرد.
پاسخ ها
حسین
| |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
خودت تنهایی گفتی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
17
3
اتفاقا" این ذوب شدن یخهای قطبی به نفع کشورهای مثل ایران است . انها با پروژه هارب ویا با عقیم کردن ابرها باعث خشکسالی میشوند در( قاره اسیا و افریقا ) و با گرم شدن زمین و ذوب شدن یخها بیشتر خاک انها به زیر خاک میرود و با این کار بازی برد برد میشود . اینو بدانین که این کار به نفع ما است
جواد همتیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
2
1
من یک سوال برام پیش اومد اینه که چرا اب دریاهایی که به اقیانوس متصل نیستن با اب شدن یخ های قطب بالا میاد؟
اینطور که فکر میکنم فقط کشور هایی که همسایه ان با اقیانوس از لحاظ ساحل فرو میرن تو اب و شهر ها و کشور های چسبیده به اقیانوس غرق میشن تقریبا.
اینکه دریای خزر ابش بالا بیاد با مدیترانه یکی بشه شاید اشتباه باشه.
البته من دانشمند نیستم و فقط سوال پرسیدم حتما داستانی داره که این اتفاق میفته.
و سوال اخر.من شنیده بودم دو قطب کار استوار بودن زمینو انجام میدن و وقتی اب بشن زمین متلاشی میشه.
البته ما که دانظ کافی نداریم.یکی کمک کنه جوابمونو بگیریم
samadkhan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
1
آیا فکری برای جلوگیری از ذوب شدن یخ های قطبی شده یانه ؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv