عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون
کد خبر: ۶۴۴۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 14    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
اگرچه دوران آپارتاید آفریقای جنوبی بیش از بیست سال است که به پایان رسیده، اما هنوز هم تنش های اقتصادی بین سیاه پوستان و سفیدپوستان وجود دارد. سیاه ها اکثریت قشر پایین جامعه را اشغال کرده اند و با فقر شدید، بیکاری و نابرابری روبرو هستند. این شکاف اقتصادی وقتی از دید هوایی ببینید ملموس تر می شوند.
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون
 
 
عکاس آمریکایی «جانی میلر» که اکنون در کیپ تاون زندگی می کند در مجموعه عکسی به نام «صحنه های نابرابر» این نابرابری را به نمایش گذاشته است. بنابراین میلر درون (هواپیمای بدون سرنشین) خود را برداشت تا متضادترین محله های کیپ تاون عکاسی کند، مانند ماسیفومل که 38 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان در کلبه های کوچک با سقف های حلبی زندگی می کنند. درست در کنار این محله فقیرنشین دریاچه میشل قرار دارد، یک محله مجلل که املاک آن ها میلیون ها دلار ارزش دارد.
 
 عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون

میلر می گوید: «می توانم به شما بگویم که تبعیض نژادی داخل مناطق شهری کیپ تاون بسیار شدید است، دربعضی موارد شبیه یک جهنم شهری است. بیماری، جرم و جنایت، بیکاری، خشم و ناامیدی بسیاری محلات را فراگرفته است. و به معنای واقعی کلمه، در برخی موارد درست در کنار آن ها زندگی ثروتمندانه، اینترنت، اتومبیل، آسایش، استخرهای شنا، دسترسی به ثروت، شغل و امید وجود دارد.» برخی از این محلات ثروتمند از نظر فیزیکی هم به وسیله نرده، تیربرق، اتاق های نگهبانی و گاهی تالاب ها از محلات فقیر جدا شده اند. میلر می گوید این مشکل محدود به کیپ تاون نمی شود. صحنه های متضاد مشابهی در دیگر شهرهای آفریقای جنوبی از دوربان تا ژوهانسبورگ وجود دارد.
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون 
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون 
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون 
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون
 
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون 
 
عکس های هوایی از نابرابری در کیپ تاون
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
2
تقریبا در تمامی شهر ها تمایزات بین محله های فقیر نشین و ثروتمند وجود دارد. برای دیدن مناظری شبیه به این بدون نیاز به هواپیما کافی است از جاده هزار پیچ گرگان بروید بالا، از آن بالا مناظری گویاتر از عکس فلان کس از آفرقا را جلوی چشمتان قابل مشاهده هست. سر چها راه پشت چراغ قرمز بچه های فقیر را مشاهده خواهید کرد که با التماس به شما آدامس می فروشند....
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
0
بعد هی می گن غربی ها خوب هستند-----بابا یکم چشمهاتونو باز کنید.غربی ها رفتن در جنوبی ترین نقطه افریقا زمین ها را غصب کردن و اهالی انجا را به خاک سیاه نشاندن بعد شما ارزوی ورود انها به ایران را می کنید.به خدا قسم انها ارزو دارند زمین های پهناور ایران را بگیرند و روی شهر های شما اسم های غربی بگذارند و شما را بیرون کنند.شما باید همینطور زمین هایتان غصب شود تا روزی که یک قطعه زمین برای زندگی نداشته باشید.بعد از ان همه شما را یا برده و نوکر خود می کنند و قوانین خود را بر شما تحمیل می کنند یا شما را می کشند----------------بابا ای ملت ایران عبرت بگیرید از سرخپوستان امریکا عبرت بگیرید از مسلمانان اندلس عبرت بگیرید.از سیاهان افریقا عبرت بگیرید.از دوران قاجار و چهلوی عبرت بگیرید.انگلستان و روسیه در برابر ان همه زمینی که از شما گرفتند به شما چه دادند.قفقاز کجاست بلوچستان وافغانستان و ترکمنستان و بحرین کجاست.منابع شما به باد فنا رفت.ایا باز هم نمی بینید.می خواهید مثل غربی ها باشید.انها تمام خاک شما را به زور از شما می گیرند و در ان لس انجلس ها و لاس وگاس ها بر پا می کنند.از خواب بیدار شوید.شما را از شهرها و خانه هایتان بیرون می کنند.مجبورتان می کنند مانند انها اعمال زشت بکنید و اگر نکنید پوستتان را می کنند.به خاطر خدا بیدار شوید.تسلط انها بر شما کاری ندارد.انها سر به تنتان نباشد.عبرت بگیرید.یک روز غربی ها در کشور شما وارد می شوند و برای خود شهرهای مجلل می سازند.باور بکنید یا نکنید بر ما حقیقت ثابت شده.کسانی که به خلق رو بیاورند خداوند انها را به همان افراد واگذار می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار