تمام تقابل‌های بازیکنان در دربی 84
کد خبر: ۶۴۲۲۵
تاریخ انتشار: 2017 February 12    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
دربی هشتادوچهارم می‌تواند تقابل‌ها و دوئل‌های زیاد و البته جالبی را در پی داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این دوئل‌ها پرداخته ایم.

مهدی رحمتی و سروش رفیعی

این دو بازیکن رابطه خیلی نزدیکی با هم دارند و حتی پیش از این که رفیعی به پرسپولیس بیاید بسیاری تصور می‌کردند رحمتی زمینه‌ساز حضور این بازیکن در تیم استقلال شود اما این گونه نشد تا رفیعی به پرسپولیس برود و با حضور این بازیکن در پرسپولیس تقابل او با رحمتی می‌تواند جذابیت‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. ناگفته نماند در بیشتر تقابل‌های قبلی این 2 بازیکن، سروش رفیعی برنده بوده است.

بهنام برزایی و فرشاد احمدزاده

پس از مصدومیت ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده به خط دفاعی منتقل شد تا جای خالی ربیع‌خواه را پر کند. احمدزاده در یکی دو بازی گذشته که به عنوان مدافع چپ به میدان رفت تا حدودی توانست انتظارات را برآورده کند اما بازی در دربی و تقابل با بازیکن خطرناکی همچون بهنام برزای می‌تواند روز سختی را برای او رقم بزند. برزای هم تا به اینجای لیگ یکی از بهترین‌های استقلال بوده و منصوریان برای دربی هشتادوچهارم روی این بازیکن حساب باز کرده است.

علی قربانی و علیرضا بیرانوند

با وجود مصدومیت علی قربانی در بازی مقابل السد، این بازیکن به احتمال فراوان مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد. با توجه به این که تاکتیک استقلال در چند سال اخیر، سانتر از جناحین است قربانی در بازی فردا به کار استقلال می‌آید. در طرف دیگر میدان بیرانوند در چند بازی گذشته اجازه نداده دروازه‌اش باز شود اما باز نشدن دروازه پرسپولیس بیشتر از هر چیزی به عملکرد مدافعان این تیم برمی‌گردد. بیرانوند در بازی گذشته پرسپولیس مقابل تراکتورسازی عملکرد ضعیف و چند خروج اشتباه داشت. این مسئله می‌تواند برای قربانی که در توپ‌های هوایی بازیکن خطرناکی محسوب می‌شود یک فرصت مناسب برای گلزنی به قرمزپوشان پایتخت باشد.

امید ابراهیمی و سروش رفیعی

بدون اغراق رفیعی و ابراهیمی بهترین‌ بازیکنان تیم‌هایشان هستند. از زمانی که رفیعی به پرسپولیس رفته ریتم تاکتیکی این تیم بهتر شده و عملکرد عالی این بازیکن مقابل تراکتورسازی که در هر 3 گل پرسپولیس نقش داشت را می‌توان مصداق این مطلب عنوان کرد. امید ابراهیمی هم بر خلاف نیم فصل اول که عملکرد خوبی نداشت در نیم فصل دوم به روزهای خوبش برگشته و در دربی هشتادوچهارم می‌تواند یکی از بازیکنان تاثیگذار استقلال باشد. به نظر می‌رسد وظیفه اصلی او در بازی فردا مهار سروش رفیعی خواهد بود تقابل او با شماره 7 پرسپولیس جذابیت‌های دربی را دوچندان خواهد کرد.

میلاد ذکی‌پور و رامین رضاییان

اگر در بازی امروز رامین رضاییان به عنوان هافبک راست به میدان برود میلاد ذکی‌پور کار بسیار سختی برای مهار او خواهد داشت. رضاییان در بازی‌های قبلی تیمش موقعیت‌های گل زیادی ایجاد کرد و حتی خودش هم پایش به گلزنی باز شده است. با توجه به این که ذکی‌پور در کارهای دفاعی ضعف‌های زیادی دارد این بازیکن برای مهار رضاییان به دردسر خواهد افتاد.

از جنگ طارمی و رحمتی تا دوئل «سروش» و «امید»/ چه کسی رضاییان را مهار می‌کند؟

مهدی رحمتی و مهدی طارمی

طارمی در طول دربی دور رفت، برای رحمتی کری‌خوانی زیادی انجام داد. بهترین گلزن پرسپولیس برای دربی هشتادوچهارم هم عطش زیادی برای گلزنی دارد و در این بین رحمتی که در دربی برگشت لیگ پانزدهم مقابل طارمی یک بازنده تمام عیار بود به دنبال فرصتی است تا عملکرد ضعیفش مقابل طارمی را جبران کند.

خسرو حیدری و وحید امیری

با مصدومیت وریا غفوری، خسرو حیدری در بازی امروز به صورت ثابت برای استقلال بازی خواهد کرد. حیدری که نسبت به سال‌های گذشته افت زیادی داشته با این حال همچنان از بازیکنان کلیدی و مهم استقلال محسوب می‌شود و دوئل او با وحید امیری می‌تواند صحنه‌های زیبایی را خلق کند.

کاوه رضایی و سید جلالی حسینی

استقلالی‌ها که برای جذب کاوه رضایی با پرسپولیس رقابت می‌کردند در نهایت توانستند مهاجم اسبق ذوب‌آهن و سایپا را جذب کنند اما رضایی نتوانست آنطور که باید انتظارات را براورده کند و در دربی رفت هم یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال بود. در این بازی سید جلال حسینی اجازه نداد مهاجم استقلال حرکت خاضی انجام دهد و این بازیکن را به طور کل از جریان بازی خارج کرده بود. برای دربی هشتاد و چهارم هم وظیفه مهار رضایی بر عهده حسینی خواهد بود. باید دید این بار مهاجم استقلال می‌تواند از سد مدافع مستحکم پرسپولیسی‌ها بگذرد یا خیر.

 لئاندرو پادوانی و مهدی طارمی

منصوریان با این توجیه پادوانی را به ترکیب استقلال اضافه کرد که خط دفاعی این تیم مشکلات زیادی دارد و مدافعی همچون پادوانی می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند. با این وجود این بازیکن برزیلی خصوصا در چند بازی ابتدایی خود برای استقلال عملکرد ضعیفی داشت. کند بودن پادوانی می‌تواند یکی از مشکلات استقلال برای بازی فردا باشد خصوصا این که از این بازیکن به عنوان مامور مهار طارمی استفاده شود.

علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ

اگر منصوریان در دربی هشتادوچهارم بازنده نشود می‌تواند این ادعا را داشته باشد که هیچگاه مقابل برانکو شکست نخورده است. منصوریان در فصل گذشته و در هر دو بازی رفت و برگشت توانست پرسپولیس را مغلوب کند و در بازی رفت استقلال و پرسپولیس لیگ شانزدهم که با نتیجه تساوی به پایان رسید رکورد شکست‌ ناپذیری خود را مقابل سرمربی کروات پرسپولیس حفظ کرد. این مسئله می‌تواند در بازی فردا برای هر 2 مربی یک چالش بزرگ محسوب شود.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار