بهترین راه برای «نه» گفتن به یک دعوت
کد خبر: ۶۳۴۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 05    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
زمانی که شما به یک مهمانی شام دعوت شده اید، شما اساساً دو راه برای انتخاب دارید: یا در مهمانی حضور پیدا کنید و یا اینکه به دعوت پاسخ منفی دهید. اگر شما در مهمانی حضور پیدا کنید که قاعدتاً خوش آمدید، ولی اگر شما نتوانید و یا حتی مایل نباشید که به مهمانی بروید، چطور؟
 
 
بهترین راه برای «نه» گفتن به یک دعوت     اختصاصی «تابناک باتو»؛ آیا شما به یک مهمانی دعوت شده اید، ولی دوست دارید در خانه بمانید و تلویزیون نگاه کنید؟ در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه این دعوت را به نحو درستی رد کنید.

زمانی که شما به یک مهمانی شام دعوت شده اید، شما اساساً دو راه برای انتخاب دارید: یا در مهمانی حضور پیدا کنید و یا اینکه به دعوت پاسخ منفی دهید. اگر شما در مهمانی حضور پیدا کنید که قاعدتاً خوش آمدید، ولی اگر شما نتوانید و یا حتی مایل نباشید که به مهمانی بروید، چطور؟ البته شما می توانید به این دعوت پاسخ منفی بدهید. اینجا راه درست (و اشتباه) رد کردن یک دعوت را به شما خواهیم گفت.

به شکلی ساده و مودبانه «نه» بگویید

بهترین راه برای رد کردن یک دعوت این است که یک دلیل کوتاه و مختصر و البته مناسب را برای عدم حضور خود در مهمانی ارائه کنید. خانم اشلی دانسون، متخصص مناسبت های خاص و کارشناس رسمی و مورد تأیید در شهر برمینگم ایالت آلاباما در آمریکا می گوید: برای اینکه بهانه ی شما، باورپذیر و صمیمانه باشد، عذر خود را کوتاه بیان کنید. حتی جمله ای به کوتاهی این جمله: "قبلاً برای آن شب برنامه چیده ام"، موثر است.
 
 

خانم دانسون توصیه می کند که عبارت هایی مثل این عبارت ها را به دلیل و بهانه خود اضافه کنید: "دوست داشتم می توانستم آنجا باشم" و یا "نمی توانم در این مهمانی نباشم اما ..." . نکته اصلی در اینجا این است که شما نشان بدهید که شخصاً، علاقه ای از صمیم قلب برای حضور در مهمانی دارید.

وی می گوید: شما با استفاده از این فرمول، می توانید دعوت را به طور موثری رد کنید و قبل از اینکه شخص دعوت کننده، سعی کند تا شما را متقاعد به پذیرفتن دعوت کند و تصمیم شما را تغییر دهد و به پذیرفتن دعوت های آتی ترغیب کند، شما از وی پیشی می گیرید و دعوت را رد می کنید.

از میزبان برای دعوت کردنتان، سپاسگزاری کنید


خانم هلن اودسکی، دکتر روانشناس بالینی در شیکاگو و نویسنده کتاب «اضطراب را متوقف کنید قبل از اینکه اضطراب شما را متوقف کند»، می گوید: قدر موهبت دعوت را بدانید و سپاسگزاری کنید. بیان این جمله: «از اینکه به فکر من بودید و من را دعوت کردید، سپاسگزارم» به طرف مقابل شما نشان می دهد که شما به او اهمیت می دهید و متوجه هستید که طرف مقابل به فکر شما بوده است. سپس برای اینکه پل روابط خود را پابرجا نگه دارید، از او در مورد قرارها و مهمانی های بعدی بپرسید.
 
 

به موقع پاسخ دهید


سوال کردن از میزبان در مورد بزرگترین ناراحتی و آزردگی خاطر وی در مورد میزبانی یک دورهمی یا دیر جواب دادن و یا حتی بدتر از آن، عدم پاسخ دهی، مطمئناً در صدر جدول اشتباهات قرار دارد.

خانم دکتر اودسکی می افزاید: لطفاً برای پاسخ دهی تا آخرین لحظه منتظر نمانید که این کار می تواند به طرف مقابل شما، این اجازه را بدهد که گزینه دیگری را پیش پای شما قرار دهد و یا پیشنهاد خود را برای مطابقت با حال شما، اصلاح کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
19
15
آموزه های فرهنگی را مجبوریم از غرب وارد و ترجمه کنیم؟ یعنی ما خودمون برای نحوه ی رد یا قبول دعوت علم و دانش کافی نداریم؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
1
2
برای نه گفتن به مهمان پررو چه بگوییم؟
پاسخ ها
مهمان دوست
| |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
تا میتونی مهمون و رد نکنید،، مگه چه هزینه ای داره؟؟ ازش بخواهید کمک کنه ،، در کارهای خونه که سختتون نشه،،،، خونه سوت و کورر برچ درد میخوره؟؟؟ مردم چه شون شده؟؟ حوصله خودشونم ندارن چ برسه مهمون،،،،، میدونممم همه مشکل دارن، نمیشه ک زندگی و‌تعطیل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار