هوای سرد فعلا ماندگار است
کد خبر: ۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار: 2017 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
 

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که امروز از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می یابد، اظهار کرد:  امروز کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور به ویژه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می دهد و این سامانه فردا از کشور خارج خواهد شد.

وظیفه همچنین تاکید کرد: کاهش دما روز پنج شنبه در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه و روز جمعه در نیمه شرقی کشور حدود  5 تا 10 درجه سلسیوس پیش بینی شده و انتظار می رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق ماندگار باشد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران طی امروز و فردا نیز گفت: دمای تهران امروز حداقل منفی 5 و حداکثر 0 درجه سانتی گراد و روز شنبه نیز حداقل منفی 4 و حداکثر 0 درجه سانتی گراد خواهد بود.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی ویژه هواشناسی دریایی آمده است: " امروز با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متر بر ثانیه ارتفاع موج در قسمتهای مرکزی و شرقی خلیج فارس به 3 تا 4 متر و در تنگه هرمز به  2 تا دو و نیم  متر می رسد.

به تدریج  روز شنبه از سرعت باد روی خلیج فارس کاسته شده و به حدود 10 تا 15 متر برثانیه خواهد رسید، ارتفاع موج در قسمتهای شرقی و مرکزی آن در این روز بین یک و نیم تا 2 متر و در تنگه هرمز بین  1 تا یک و نیم متر می رسد.  

طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به 2 تا 3 متر می رسد.  بویژه روز جمعه بعدازظهر ارتفاع موج در مناطق شرقی و مرکزی دریا به 3 تا 4 متر می رسد. از اینرو توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید."

لازم به ذکر است مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفته است ،به دلیل برودت هوا و کاهش احتمالی افت فشار گاز، مدارس این استان برای روزشنبه 16 بهمن ماه تعطیل است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار