بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا+عكس
کد خبر: ۶۲۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 27    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
 هر سال در نمایشگاه خودرو اِسن آلمان یکی از وظایف پلیس این کشور انتخاب یک خودرو جدید برای خدمت در اتوبان های پر تعداد آلمان است و امسال هم این اتفاق افتاد و فورد موستانگ نسل ششم به عنوان خودروی جدید پلیس انتخاب شد؛ خودرویی که اکنون پرفروش ترین خودروی اسپرت در آلمان است و البته برای ورود به ناوگان پلیس باید تغییراتی بکند و اولین آنها رنگ است.

بدنه تقریبا نقره ای رنگ است و روی درها و کاپوت آبی شده تا بتوان از فاصله دور هم آن را تشخیص داد. لاستیک ها متناسب با افزایش رینگ به 20 اینچ تغییر پیدا کرده و یک سیستم اگزوز جدید با موتور پنج لیتری هشت سیلندر روی آن قرار گرفته که می تواند قدرت موتور را از 415 به 448 اسب بخار افزایش دهد و این خودروی قدرتمند را به یک هیولا تبدیل کند. غیر از فورد موستانگ اما در دیگر نقاط دنیا هم خودروهای قدرتمند و عجیبی در لباس پلیس انجام وظیفه می کنند که اینجا با بهترین های شان به انتخاب کارشناسان برنامه تخت گاز آشنا می شویم. البته تعداد خودروها خیلی بیشتر از این حرف هاست که خب طبیعتا همه شان اینجا جا نمی شوند.

کاپارو T1

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
احتمالا عجیب ترین خودروی پلیس در تمام دوران که باید در پیست مسابقه سوار آن شوید ولی فعلا پلیس های انگلستان سوارش هستند. موتور هشت سیلندر با حجم 3.5 لیتر که می تواند قدرتی معادل 575 اسب بخار تولید کند. این خودرو که تنها 470 کیلوگرم وزن دارد می تواند صفر تا 100 را در کمتر از 2.4 ثانیه طی کند و به سرعت 330 کیلومتر بر ساعت هم برسد. گفته شده در آزمایش هایی که روی این خودرو با سوخت متانول صورت گرفته، توان 700 اسب بخار هم تولید شده است.
 


نیسان GT-P – پلیس آمریکا

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
بعضی معتقدند نیسان GT-R ترسناک ترین خودروی پلیس در تمام دنیاست و برای خودشان دلایلی هم دارند که به مشخصات آن بر می گردد. موتور این خودرو 3.8 لیتر حجم دارد و با شش سیلندر می تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند. صفر تا 100 نیسان GT-R تنها 2.7 ثانیه طول می کشد و این یعنی دست به مهره حرکت!
 


لامبورگینی آونتادور – پلیس دبی

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
عرب های پولدار برای خودروهای پلیس شان هم حسابی ولخرجی کرده اند و گرانقیمت ترین ها متعلق به آنهاست. یکی از نمونه های این ولخرجی لامبورگینی آونتادور است که قرار است رانندگان متخلف را دنبال کند. وقتی صحبت از موتور 12 سیلندر باشد یعنی باید منتظر یک خودرو شبیه به جنگنده باشیم که 6.5 لیتر حجم دارد و 700 اسب بخار توان تولید می کند. همین توان شگفت انگیز باعث می شود تنها در 2.9 ثانیه سرعت خودرو از صفر به 100 برسد و با یک خودروی مسابقه ای واقعی روبرو باشید.
 


فراری FF – پلیس دوبی

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
باز هم شیخ نشین دبی و یک خودروی گرانقیمت و پرسرعت دیگر که باز هم 12 سیلندر است و قدرت موتور به هر چهار چرخ آن منتقل می شود. حجم موتور فراری FF 6.3 لیتر است و از وقتی شروع به حرکت کند، تنها 3.7 ثانیه طول می کشد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. توان موتور 660 اسب بخار است و بیشترین سرعت فراری به 335 کیلومتر بر ساعت می رسد. قیمت مدل عادی این خودرو 300 هزار دلار است که البته معلوم نیست برای پلیس دبی با تجهیزات اختصاصی چقدر آب خورده است.
 


دوج – پلیس آمریکا

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
مدل عمومی این خودرو یک موتور شش سیلندر با قدرت 292 اسب بخار دارد اما وقتی قرار باشد این خودرو برای پلیس باشد، موتورش تبدیل به یک هشت سیلندر 370 اسب بخاری می شود که 5700 سی سی حجم موتور دارد و سرعتش از صفر در کمتر از شش ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. دوج آنقدر سریع است که تقریبا هیچ خودرویی نمی تواند از دستش فرار کند. در این مدل خاص، سیستم تعلیق و ترمز بهینه شده و لاستیک ها هجده اینچی و رینگ ها هم فولادی هستند.
 


لامبورگینی هوراکان – پلیس ایتالیا

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
فقط کافی است بدانید قدرت موتور این هیولا 610 اسب بخار است و البته وقتی قرار باشد در ایتالیا دنبال اعضای مافیا باشد به چنین موتوری هم نیازمند است. موتور 10 سیلندر با حجم 5.2 لیتر که صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت را در 9.9 ثانیه طی می کند. این خودرو جایگزین سری قبلی لامبورگینی یعنی گالاردو شد که از سال 2004 تا 2008 خودروی پلیس ایتالیا بود. ایتالیایی ها با توجه به کمپانی هایشان مشکلی در تولید این خودروها ندارند.
 


جگوار XF – پلیس انگلستان

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
حالا دیگر دوره خودروهای دیزلی است و کمپانی ها تلاش می کنند به جای بنزین از گازوئیل استفاده کنند که انگار قدرت بیشتری دارد. جگوار XF یکی از همین خودروهاست که صفر تا 100 را در 6.4 ثانیه طی می کند و بیشترین سرعتش هم 250 کیلومتر بر ساعت است. حججم موتور شش سیلندر جگوار سه لیتر است و می تواند 380 مناسب بخار قدرت تولید کند؛ مثل بیشتر خودروهای این رده، نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود.
 


مک لارن 12C – پلیس انگلستان

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
انگلیسی ها که در زمینه تاکسی کاملا سنت گرا هستند، در زمینه خودروی پلیس به مدرنیته اعتقاد دارند و وقتی مک لارن را برای دنبال کردن مجرمان انتخاب می کنند، یعنی اعتقاد بسیار محکمی هم دارند. مک لارن 12C اسپایدر یک موتور هشت سیلندر 3.8 لیتری دارد که 616 اسب بخار قدرت را به چرخ های این خودرو می دهد و می تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 3.1 ثانیه طی کند و البته به راحتی تا 320 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد؛ پس فقط فرار کنید.
 


لامبورگینی گالاردو – پلیس ایتالیا

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
درست است که حالا لامبورگینی هوراکان جای این خودرو را گرفته ولی ویژگی های این هیولا هم قابل چشم پوشی نیست و می شود در هر زمانی از آن یاد کرد. موتور شش سیلندر گالاردو 560 اسب بخار توان دارد و می تواند در 3.7 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 100 برساند و اگر بیشتر گاز بدهید می توانید سرعت 325 کیلومتر بر ساعت را هم تجربه کنید و خیال تان راحت باشد که هیچ کس نمی تواند از دست شما فرار کند. ظاهر این خودرو باعث شده تا حالت آیرودینامیک فوق العاده ای داشته باشد و بتواند به راحتی به سرعت های بالا برسد. این خودرو هم مثل خیلی از نمونه های دیگر این صفحه دو سرنشین دارد.
 


لوتوس ایورا S – پلیس ایتالیا

 نگاهی به بهترین و خاص ترین خودروهای پلیس در دنیا
 
ایورا S سال 2010 با موتور شش سیلندری و 3.5 لیتری به بازار عرضه شد و با امکاناتی که داشت، دل خیلی ها را برد. موتور قدرتمند این خودرو 345 اسب بخار توان تولید می کند و می تواند صفر تا 100 را در 4.4 ثانیه به دست بیاورد. بیشترین سرعت آن هم 286 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو به خاطر سرعت و شتاب بالایش غیر از پلیس، برای انتقال اعضای بدن هم کاربرد دارد و به همین منظور به تجهیزاتی مثل یخچال مجهز شده تا در کمترین زمان ممکن، اعضای بدن را به بیماران برساند.
همشهري جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
1
9
اون لامبورگینی اماراتی احتمالا قبل از اینکه به دندۀ 3 برسه امارت تموم می شه و می افته تو خلیج فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار