روبات توان‌بخش ایرانی+تصاویر
کد خبر: ۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار: 2017 January 23    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
روز شنبه در دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه ایران از روباتی رونمایی شد که می‌تواند تا حد زیادی به راه رفتن افراد ناتوان کمک کند. این مراسم با حضور دکتر کامیاب معاون دانشکده توانبخشی، روح‌الله رستمی قهرمان پارالمپیک، دکتر بهزادی پور عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

دکتر کامیاب صحبت‌های خود را با حادثه پلاسکو شروع کرد و گفت: در حادثه‌ای مثل پلاسکو معمولا ۱۰ برابر کسانی که فوت می‌کنند معلول می‌شوند. این افراد معلول و ناتوان نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند. وی ادامه داد متاسفانه نرخ معلولیت در کشور ما رو به افزایش است. تصادفات رانندگی افراد زیادی را معلول می‌کند.

بهزادی پور درباره اکسوپد توضیحاتی داد و گفت: بیش از ۱۵ سال است که خیلی جدی در دنیا روی این دستگاه سرمایه‌گذاری شده است. بسیاری از کشورها نمونه پیشرفته‌ای از این دستگاه را ساخته‌اند و ما هم موفق شدیم نمونه ایرانی آن را تولید کنیم. او ادامه داد: برای اطمینان از این دستگاه بیش از ۱۰۰ ساعت تست بالینی با بیماران انجام داده‌اند تا ایرادات این دستگاه برطرف شود. به گفته بهزادی این پروژه تا الان یک ریال حمایت دولتی نداشته است و همه هزینه‌های آن از بخش خصوصی کمک‌های مردم تامین شده است.

هزینه تولید این دستگاه‌ها حدود ۷۰ میلیون تومان است. بخشی از این هزینه را شرکت شناسا که زیرمجموعه بانک پاسارگاد است تامین کرده. برای ساخت هرچه بیشتر از این دستگاه استارت‌آپ فاندوران هم دست به کار شده است و از مردم کمک‌های ریز و درشت جمع‌آوری می‌کند. اگر شما هم مایل باشید می‌توانید به این پروژه خیرخواهانه کمک کنید.

تا لحظه نوشتن این گزارش 3 میلیون و 400 هزار تومان از 70 میلیون تومان جمع شده است. شما هم می‌توانید از مبلغ 10 هزار تومان تا هرقدر که توان دارید از این پروژه حمایت کنید.

 
 اکسوپد؛ روبات توان‌بخش ایرانی
 
 اکسوپد؛ روبات توان‌بخش ایرانی 
منبع: آی تی ایرانیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار