جنایت خونین در خانه دوست
کد خبر: ۶۱۲۱۷
تاریخ انتشار: 2017 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
جوانی که در جریان درگیری با دوستش و تحت تأثیر ماده مخدر او را با چاقو کشته بود، صبح دیروز از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری انتقال یافت و از سوی قاضی زالی (رئیس دادگاه) و قاضی اسلامی - مستشار - محاکمه شد.
 
متهم به قتل در آخرین دفاعیاتش به قضات گفت: «ناسزاگویی‌های مقتول باعث شد عصبانی شوم و در حالی که مواد مخدر مصرف کرده بودم، او را با چاقویی که همراهم بود، به قتل رساندم. اما حالا پشیمانم  و تقاضای بخشش دارم!»
 
 شامگاه بیست و یکم اردیبهشت پارسال در پی جنایتی که در حاشیه شهر ورامین اتفاق افتاده بود، بازپرس و کارآگاهان در محل حادثه حضور یافتند. آنها با جسد مرد جوانی به نام یوسف - 37 ساله - که در اتاق پذیرایی خانه‌اش افتاده بود، روبه‌رو شدند. پزشک قانونی هم تشخیص داد قربانی جنایت با ضربه چاقویی بر گردن و قفسه سینه‌اش جان باخته است.پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات کارآگاهان برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. تا اینکه همسایه‌ها شهادت دادند ساعتی قبل مرد جوانی به نام «مرتضی» - 31 ساله - را هنگام خروج از محل قتل دیده‌اند.
 
مرتضی پس از دستگیری ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه بازجویی‌ها و با توجه به آثاری که توسط کارآگاهان در صحنه جنایت جمع‌آوری شده بود، ناچار به اعتراف شد.در جلسه دیروز دادگاه ابتدا کیفرخواست علیه متهم توسط نماینده دادستان ورامین خوانده شد و سپس «ولی دم» - مادر مقتول - از قضات دادگاه برای متهم به قتل درخواست قصاص کرد.آنگاه متهم در برابر قضات ایستاد و گریه‌کنان اظهار ندامت و پشیمانی کرد و گفت: آن روز مواد مخدر مصرف کرده بودم که با دوستم دعوایم شد.
 
وقتی به من ناسزا گفت در حالی که خشم چشمانم را کور کرده بود، چاقو به دست گرفتم و ناخواسته او را کشتم. من قصد کشتنش را نداشتم، از کاری که کرده‌ام پشیمان هستم و از مادرش تقاضای عفو و بخشش دارم.قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهم برای صدور رأی وارد شور شدند. این در حالی است که با توجه به مدارک موجود در پرونده و درخواست مادر مقتول، طبق قانون حکم قصاص در انتظارش خواهد بود.
 
روزنامه ايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار