کد خبر: ۶۰۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 04    -    ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
با وجود همه فوایدی که نوشیدن آب دارد، برخی افراد به دلایل مختلف از جمله بی مزه بودن آب، تمایل چندانی به نوشیدن آن ندارند. کمبود آب در عملکرد اجزای بدن اختلال ایجاد می کند؛ بنابراین، چگونه می توان با این مشکل کنار آمد؟!
 اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید  اختصاصی «تابناک باتو»؛ کارشناسان تغذیه، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب را برای تأمین آب مورد نیاز بدن لازم می دانند. فواید نوشیدن آب برای بدن بی شمار است و باعث فعال شدن جریان خون، سم زدایی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین ثبات فشار خون می شود. با وجود همه فوایدی که نوشیدن آب دارد، برخی افراد به دلایل مختلف از جمله بی مزه بودن آب، تمایل چندانی به نوشیدن آن ندارند. کمبود آب در عملکرد اجزای بدن اختلال ایجاد می کند؛ بنابراین، چگونه می توان با این مشکل کنار آمد؟!
 
پیش از هر چیز باید دانست که هیچ نوشیدنی نمی تواند جایگزین آب باشد. با وجود این، کسانی که از نوشیدن آب اکراه دارند، می توانند موارد زیر را به کار بگیرند.

آب های معطر و مزه دار شده
 
 اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید

برای ترغیب به نوشیدن آب می توانید چند قطره آب لیمو و یا آب پرتقال به لیوان آب خود اضافه کنید تا طعم دل انگیزی بگیرد. بنا به گزارش دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، اضافه کردن چند قطره آب میوه و یا افشره گیاهان خوراکی، تنها باعث خوش طعم شدن آب میشود و کالری آن را افزایش نمی دهد.

نوشیدنی های بدون کالری
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید 

بسیاری از برندهای تجاری نوشیدنی های بدون کالری عرضه می کنند. اگر از مصرف افزودنی های شیمیایی موجود در آنها پرهیز ندارید، می توانید از این نوشیدنی های بدون کالری برای تأمین آب بدنتان استفاده کنید. به طور کلی باید برای تضمین سلامت بدن و حفظ آن باید از نوشیدنی های گازدار دوری کرد.

چای و قهوه
 
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید 

چای و قهوه بدون شکر می تواند به تأمین آب بدن کمک کند؛ اما باید دقت کنید، از کافئين زیاد در رژیم غذایی خود استفاده نکنید، زیرا مواد کافئين دار ادرار آور هستند و بالعکس باعث از دست رفتن بیشتر آب بدن می شوند. به همین دلیل، هر چقدر میزان کافئين مصرفی بیشتر باشد، به موازات آن باید میزان مصرف مایعات نیز افزایش یابد.

سوپ ها و میوه ها
 
اگر مزه آب را دوست ندارید، این غذاها را بخورید 

بنا بر گزارش مایو کلینیک ۲۰ درصد آب مورد نیاز روزانه بدن از طریق غذاها تأمین می شود. خوردن ميوه های آبدار نظیر هندوانه، پرتقال و غذاهایی همچون سوپ و غذاهای مایع ( بدون نمک و کم کالری ) می تواند نیاز بدن به آب را تأمین کند. در نهایت اینکه هیچ نوشیدنی نمی تواند جایگزین آب باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
2
24
هیچ چیز جای اب و نمیتونه بگیره از همه نوع اشامیدنی خسته و دلزده میشویم به جز اب واقا عجب نعمتی است در این اب .
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv