فرضیه جدید درباره غرق شدن "تایتانیک"
کد خبر: ۶۰۰۲۱
تاریخ انتشار: 2017 January 04    -    ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

کشتی بزرگ تفریحی تایتانیک همانطور که همه می دانند بر اثر برخورد با کوه یخ و سوارخ شدن بدنه آن غرق شد، اما به تازگی فرضیه جدیدی درباره علت غرق شدن آن مطرح شده است.

در حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک بیش از 1500 مسافر در آبهای یخ زده اقیانوس اطلس جان خود را از دست دادند.
 
جیمز کامرون کارگردان مشهور جهان اواخر قرن گذشته فیلمی داستانی با عنوان "تایتانیک" ساخت و در آن چگونگی برخورد کشتی با کوه یخ و غرق شدن آن را به تصویر کشید.
اما تولید کننده مستندی با عنوان "تایتانیک: دلایل جدید" مطئمن است که کشتی قبل از خارج شدن از حوضچه کشتی سازی در شهر بلفاست به طور جدی آسیب دیده، و همین امر در نهایت به غرق شدن آن در برخورد با کوه یخ منجر شده است.
 
براساس اطلاعات تولید کننده فیلم مستند جدید، کشتی تایتانیک که در حوضچه کشتی سازی شهر بلفاست ساخته می شد، در معرض آتش سوزی صدها تن زغال قرار گرفت که در یک انبار خاص نزدیک دیگ های گرمایش کشتی انبار شده بود، و بر اساس ارزیابی های مختلف، آتش سوزی از چهار روز تا یک هفته ادامه یافت.
 
این ماجرا باعث ضعف در بخش هایی از بدنه کشتی شد، و برخورد یکی از این بخش های ضعیف بدنه با کوه یخ باعث سوراخ شدن کشتی شد.
 
براساس این روایت جدید، رئیس شرکت مالک کشتی تایتانیک به زیردستانش دستور داده بود که درباره آتش سوزی سکوت کنند و چیزی نگویند.
 
در این فیلم مستند جدید آمده است: با وجود اینکه برخی از خود مهندسان و طراحان کشتی در اولین و آخرین سفر خود سوار بر آن بودند؛ اما به سکوت خود درقبال این راز ادامه داده و آن را با خود به جهان دیگر بردند.
اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار