سقوط کم‌سابقه بهای طلا
کد خبر: ۵۷۵۴۶
تاریخ انتشار: 2016 December 10    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
وبسایت «مارکت واچ» گزارش داد، بهای طلا در پایان فعالیت بورس نیویورک به پایینترین سطح در 10 ماه اخیر رسید. بهای فلز زرد در 5 هفته اخیر، سیری نزولی را تجربه کرده‌است.

بهای هر انس طلا با 10 دلار و 50 سنت کاهش (0.9 درصد) به 1161 دلار و 90 سنت در هر انس رسید. افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا از علل اصلی سقوط بهای طلا محسوب می‌شود.

این در حالی است که بهای جهانی نفت در پی افزایش خوشبینی نسبت به کاهش تولید کشورهای غیر عضو اوپک حدود 1 درصد افزایش یافت. قرار است امروز (شنبه) وزرای نفت اوپک در وین اتریش با همتایان غیر‌اوپکی خود دیدار کنند تا برای معضل مازاد تولیدات نفتی در بازار، راه حلی بیابند.

بهای هر بشکه نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» (شاخص پایه آمریکا) با 66 سنت افزایش (1.3 درصد) به 51 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 44 سنت افزایش (0.82 درصد) 54 دلار و 33 سنت معامله شد.

هنوز درباره این موضوع که کشورهای غیر عضو اوپک چگونه می‌خواهند به کاهش مازاد تولیدات نفتی در بازار کمک کنند، تردید‌هایی وجود دارد.

در این میان، وزیر نفت عربستان در خصوص حصول توافق با کشورهای غیر عضو اوپک در نشست امروز وین ابراز خوشبینی کرده است.

روسیه نیز از قصد خود برای کاهش روزانه 300 هزار بشکه از تولیداتش خبر داده است.
منبع: العالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار