احتمال محکومیت رونالدو به 6 سال زندان
کد خبر: ۵۷۲۶۱
تاریخ انتشار: 2016 December 07    -    ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
رونالدو اخیرا به فرار مالیاتی متهم شده و یك سایت مدعی شده كه این بازیكن 150 میلیون یورو فرار مالیاتی دارد. خوسه ماریا مویندو دبیرکل Gestha در این رابطه در برنامه ال‌مون گفت: ممکن است رونالدو به ۶ سال زندان محکوم شود. اطلاعات موجود درباره رونالدو نشان می‌دهد که ممکن است او بیش از ۱۶۰ میلیون یورو فرار مالیاتی داشته باشد.
خوسه مدعی شده كه با یك جرم سنگین روبرو هستند چراكه كمترین جریمه برای هر سال فرار مالیایت، دو سال زندان است.

لئو مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا در تابستان گذشته به علت عدم پرداخت مالیات تبلیغاتش در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به ۲۱ ماه حبس محکوم شد. درست یک سال قبل، ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی منچستریونایتد با اداره مالیات اسپانیا به توافق رسید و با پرداخت ۲،۱ میلیون یورو بدون سر و صدا مسئله ای مشابه مسی را حل کرد. سوال این جاست که چرا در مورد مسی پرونده به دادگاه کشیده شد و چرا در مورد مورینیو، ماجرا بی سر و صدا حل شد؟

 اداره مالیات اسپانیا پرونده هر فرد را بر اساس نظر متخصص خود تعیین می کند. در صورتی که متخصص اداره مالیات در مورد یک پرونده ، اصلح دانسته نشود، سازمان های دیگر مثل دادگستری ماجرا را مورد بررسی قرار خواهند داد. در حقیقت معیار برخورد با پرونده هر شخص مربوط به صلاحدید اداره مالیات تعیین می شود.

اخیرا اشپیگل، ال موندو و برخی نشریات دیگر ادعا کرده اند که رونالدو ۱۵۰ میلیون یورو از ثروتش را در جزیره بریتیش ویرجین پنهان کرده تا از پرداخت مالیات مربوط به تبلیغات خود معاف شود. اما سوال روز این جاست که پایان این ماجرا چه خواهد بود؟ اخبار منتشر شده نشان می دهد که پرونده رونالدو همچنان در اداره مالیات اسپانیا باز است. نکته مثبت در مورد رونالدو این است که در پرونده ای مشابه برای مورینیو، با پرداخت جریمه به اداره مالیات، همه چیز حل شد. در حال حاضر ژرژ مندس، وکیل رونالدو و همکارانش در تلاش هستند تا پرونده رونالدو هم با پرداخت جریمه به اداره مالیات حل شود.

تفاوت پرونده رونالدو و مسی این بود که ستاره آرژانتینی در اروگوئه پولشویی انجام داده بود و مبلغ فرار مالیاتی وی خیلی بیشتر از رونالدو بود. مسی از سال ۲۰۰۵ تابعیت اسپانیایی دارد. کریستیانو تا سال گذشته ویزای اقامتی در اسپانیا نداشت و به عنوان یک غیرشهروند مالیاتش را می پرداخت. رونالدو همچنین بخشی از مالیات تبلیغاتش را در سال ۲۰۱۵ پرداخته و این مسئله می تواند به عنوان " حسن نیت" از جانب وی تلقی شود.

اما نکته منفی پرونده مربوط به ریکاردو کاروالیوست. این مدافع هم مثل رونالدو و مورینیو با مندس همکاری می کند و ثروتش را در جزیره بریتیش ویرجین قایم کرده است. در حال حاضر دادگستری اسپانیا پرونده او را بررسی می کند.

منبع: خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار