تاریخ واریز یارانه آبان‌ماه مشخص شد
کد خبر: ۵۴۸۲۸
تاریخ انتشار: 2016 November 12    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶

تاریخ واریز یارانه آبان‌ماه مشخص شد

اکبر ایزدی مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد تاکنون توسط وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به عنوان افراد غیر نیازمند تشخیص داده شدند از آمار یارانه بگیران حذف شده است که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر به حذف یارانه خود اعتراض کردند که پس از بررسی یارانه حدود ۵۶۱ هزار نفر از معترضان دوباره برقرار شده است.

با این وجود «شصت و هشتمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به آبان ماه 95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.08.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

یارانه به مفهوم کنونی آن از دههٔ چهل وارد اقتصاد ایران شد. اما تا پیش از ان نیز برخی قوانین و دستور العمل‌ها، مصداق‌هایی جزئی از یارانه بودند هرچند که ماهیتاً تفاوت‌های آشکاری با یارانه کنونی داشته است. در زیر اشاره مختصر به این فعالیت‌ها می‌شود: دوران صفویان:نوعی تخفیف مالیاتی وجود داشته است. دوران قاجار :سیاست‌هایی در جهت توسعه زراعت، که در آن دادن بذر و مساعده به مستاجر پیش بینی شده بود. سال ۱۳۱۱:دخالت مستقیم دولت در عرضه و تقاضا (تولید): تصویب قانون جهت تاسیس سیلو در تهران به منظور خرید و ذخیرهٔ گندم توسط سازمان غله، برای مقابله با کمبود احتمالی. سال ۱۳۱۵: بارندگی خوب باعث افزایش عرضه و در نتیجه باعث کاهش قیمت گندم شد. سازمان غله نیز خرید گندم باقیمتی بالاتر ازقیمت بازار برای حمایت از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داد و تا سال ۱۳۲۱ نیز دولت دو هدف حمایت از کشاورزان، تهیه و ذخیره گندم و تهیهٔ نان ارزان برای مصرف کنندگان کم در امد را در دستور کار قرار داد که این امر موجب شد تا مالکین بد ترین نوع گندم را به دولت بفروشند و نوع خوب ان را در بازار ازاد عرضه کنند.

ایران جیب
آخرین اخبار