تفریحی ندارم مزاحم نوامیس می شوم
کد خبر: ۵۱۷۳۶
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 October 12    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
می خواستم او را برسانم که گفت متاهل است و مزاحمش نشوم. من هم گفتم اگر متاهل هستی حلقه ات را نشان بده.من جلوی هر کسی ترمز نمی‌کنم و متاسفانه این کار را کردم. دو انسان که می‌خواهند با هم آشنا شوند از جایی باید شروع کنند.
 تفریحی ندارم مزاحم نوامیس می شوم
 
تفریحی ندارم مزاحم نوامیس می شوم به گزارش «تابناک باتو»؛ خودروهای چند صد میلیونی دارند و به بهانه اینکه تفریحی ندارند، خیابان های تهران را جولانگاه خودروهایشان کرده و برای نوامیس ایجاد مزاحمت می کنند.

مزاحمت نوامیس، جرمی که هر روز با آن در خیابان‌های شهر رو به رو هستیم و عاملان آن همیشه دست به این جرم می زنند و در مواقعی که نیروی انتظامی طرحی را برای برخورد با آنها انجام می دهد، سایه‌شان از خیابان‌های شهر جمع می شود. مجرمان این جرم بهار و زمستان را نمی‌شناسند و با خودروهای گرانقیمت برای زنان و دختران شهر ایجاد مزاحمت می کنند.

 تفریحی ندارم مزاحم نوامیس می شوم

راننده خودروی تویوتای شاسی بلندی که در یکی از خیابان‌های معروف در غرب تهران مزاحم هشت راننده زن شد و مامور پلیس خودرواش را متوقف کرده است، در مورد علت این کارش گفت: من فقط یک دور زدم که پلیس من را متوقف کرد. اشتباه شده است و من مزاحم نوامیس نیستم. من اشتباه کردم و چون تفریحی ندارم این کار را انجام می دهم. اگر کسی این‌کار را با خانواده من انجام دهد من ناراحت می شوم اما خانواده من در این محلات حضور پیدا نمی‌کنند. راننده زنی که در این خیابان می‌آید برای دور دور کردن می‌آید به همین دلیل من یا دیگران مزاحمش می شویم.

مامور پلیس که خودرو را متوقف کرده است ماشین را به علت دور دور، ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی با اگزوز غیراستاندارد توقیف و پسر راننده را به علت ایجاد رعب وحشت و مزاحمت بازداشت و در اختیار ماموران کلانتری قرار داد تا به دستگاه قضا معرفی شود.

حاکمیت واکنش نشان دهد

 حسین طلا، نماینده سابق مردم تهران  در مورد علت ارتکاب مزاحمت برای نوامیس و برخورد با مجرمان این جرم، به میزان گفت: حاکمیت باید در مقابل این رفتارهای ناهنجار واکنش نشان دهد. براساس مثلث مازلو و در علوم مدیریتی نیازهای انسان طبقه‌بندی شده که مهم‌ترین آن خوردن،آشامیدن، مسکن و شغل است. نیاز دوم هر فرد براین اساس امنیت تعیین شده که شامل امنیت اجتماعی، اخلاقی و شغلی می‌شود. حاکمیت‌ها موظف هستند این امنیت را برای شهروندان فراهم کنند.

در قوانین کشورمان اگر فردی با کلامش و الفاظی که به کار می‌برد امنیت دیگری را به خطر بیندازد با آن فرد برخورد می‌شود. در صورتی که کسی لفظ رکیکی را به زنی بگوید از نظر حقوقی نوع گفتار و پیامدهای روحی سخنانش می‌تواند به‌عنوان تهدید جسمی از سوی قانونگذار تلقی شده و با او برخورد می شود.

باید از بعد فرهنگی نیز به این موضوع نگاه شود. اگر خودمان را جای این افراد قرار دهیم و کسی مزاحم همسر یا خواهرمان شود چه حسی پیدا می‌کنیم و رفتارمان در مقابل آن فرد چیست؟ فکر می‌کنم سنت الهی و دنیاست که هر فردی هر کاری را انجام دهد به همان شکل در زندگی خودش نیز رخ می‌دهد.

در بررسی‌های انجام شده در میان مردان مزاحم خیابانی متاسفانه مشخص شد تعداد زیادی از این مزاحمت‌ها توسط مردان متاهل انجام شده و همه مزاحمت‌ها مربوط به جوانان نیست و افراد متاهل با سن بالا بیشتر از جوانان مرتکب این ناهنجاری اجتماعی می‌شوند. قانون اجازه نمی دهد عده‌ای برای تفریح یا رفع خستگی خود نا امنی را برای بانوان ایجاد کنند. پلیس و دستگاه قضا با این افراد قاطعانه برخورد می‌کند.


راننده خودروی پرشیا که مزاحم یک خانم شده بود وقتی از سوی پلیس خودرواش متوقف شد، ابتدا مدعی شد فکر می‌کرده این زن مسافر است و عذرخواهی کرد و گفت: «من متاهل هستم و اشتباه کردم که مزاحم این خانم شدم. باید مسئولان ریشه‌یابی کنند که چه عاملی باعث می‌شود ما مردان به این سمت سوق پیدا ‌کنیم.»
 
تفریحی ندارم مزاحم نوامیس می شوم 

اصرار بر مزاحمت

 راننده خودروی پرشیا که مزاحم راننده زن یک خودروی دیگر شده است، وقتی متوجه تاهل راننده زن شد بازهم به درخواست دوستی‌اش ادامه داد تا این‌که از سوی ماموران متوقف شد. پسر جوان که راننده خودرو بود در مورد چرایی این کارش گفت: حرف خاصی نزدم و فقط از او خواستم شماره بدهد. ما تفریح نداریم و تنها دلخوشی ما دور دورهای شبانه است.

 مامور پلیس: ماشین شما دوبار دیگر هم به خاطر ایجاد مزاحمت توقیف شده بود.

 راننده پرشیا: بله. هر بار یک هفته در پارکینگ بود و بعد دوباره با ترخیص خودرو این‌کار را ادامه دادیم. فکر می‌کنم سختگیری می‌شود اما شدت این سختگیری بسیار اندک است و باید بیشتر شود.
 

جلوی هرکسی ترمز نمی کنم

راننده خودروی اپتیما که همراه دوستش مزاحم این زن شده بودند در برابر دوربین ادعا کرد: می خواستم او را برسانم که گفت متاهل است و مزاحمش نشوم. من هم گفتم اگر متاهل هستی حلقه ات را نشان بده.من جلوی هر کسی ترمز نمی‌کنم و متاسفانه این کار را کردم. دو انسان که می‌خواهند با هم آشنا شوند از جایی باید شروع کنند.

دور دور در آخر هفته با حالت غیر طبیعی

راننده دیگری که هنگام ایجاد مزاحمت تست الکلش مثبت اعلام می‌شود، گفت: من ساعتی قبل الکل خوردم و حالاتم طبیعی است. شاید در خونم وجود داشته باشد، اما ساعات زیادی از مصرف می گذرد و فکر می‌کنم بتوانم رانندگی کنم. من فقط پنجشنبه و جمعه برای دور دور به این خیابان می‌آیم، چون که تفریح دیگری ندارم.

تاهل سرطان نیست

پسر جوانی که سوار خودروی بنز است و اعتقاد دارد تاهل ایدز و سرطان نیست و مزاحم زن متاهل شده است، می‌گوید: من راه خودم را می رفتم که ماموران گفتند بزن بغل، نمی دانم چه بگویم، مزاحمت آنچنانی نبود و فقط از او خواستم که کنار خیابان توقف کند تا با او گفت‌وگو کنیم. ما تفریحی نداریم که به ما خوش بگذرد. ما مشکل مالی نداریم.

راننده دیگری که خودروی بنزش 400 میلیون ارزش دارد، گفت: من بچه پولدارم و می‌توانم ماشین یک میلیاردی هم سوار شوم. دور دور و آشنایی با دختران تفریح من است، به همین خاطر دست به این کار می‌زنم.

مزاحمت خیابانی اختلال روانی است


از بعد روانشناختی، روانشناسان معتقدند مزاحمت خیابانی یک اختلال روانی است که از سرخوردگی‌های دوران کودکی نشات می‌گیرد. به نظر می‌رسد افرادی که مزاحمت خیابانی ایجاد می‌کنند دارای شخصیتی ناپخته هستند. یک فرد سالم که دارای سلامت است هرگز به خودش این اجازه را نمی‌دهد که در کنار خیابان التماس یک زن را بکند که سوار ماشین من شو یا پیشنهاد خاص دیگری را مطرح کند.

مزاحم خیابانی که به خودش اجازه می دهد بدون درنظر گرفتن فرد مقابل وارد حریم شخصی او شود و پیشنهاد خاصی دهد دارای رفتار ناسالم است. مزاحمت خیابانی تجاوز به حریم خصوصی افراد محسوب می شود. نکته جالب این است که ورود به حریم شخصی افراد در جوامع دیگر پدیده‌ای ناشایست تلقی شده و برای آن تنبیه سختی درنظر گرفته می شود. به نظر می‌رسد از این بعد در جامعه ما نیز باید برای رعایت حریم شخصی در خانواده‌ها و مدارس فرهنگسازی شود. ورود کلامی به حریم شخصی هر فرد نیز می تواند نوعی مزاحمت تلقی شود.

باید از کودکی به فرزندانمان یاد دهیم که درخواست کردن و سوال کردن از افراد شرایط مختلفی را دارد. کسی که در خیابان از یک خانم درخواستی را دارد در کودکی به او یاد نداده اند که تو حق نداری هر درخواستی را از طرف مقابل در شرایط نامناسب داشته باشی. به نظر می رسد باید در تربیت کودکانمان این موضوع را یاد دهیم که نباید در هرکجا هر موضوعی را مطرح کرد.

گویا در صورت عدم برخورد قانونی از سوی پلیس با مزاحمان نوامیس، این افراد به راحتی خیابان های خاص تهران را جولانگاه خود می کنند. موضوعی که شب ها در چند خیابان تهران دیده شده و علاوه بر ایجاد مزاحمت برای نوامیس،مشکلاتی را هم برای اهالی آن همحل ها ایجاد کرده است.
منبع: میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
21
119
خب دولت اینها را با ارازل درجه یک زندانی کند این خاطیان خیلی کار ها هست که داخل زندان انجام دهند تا مزاحم زن مردم نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
ببینید مزاحمت بیشتر برای خانمهای محجبه اتفاق می افتد یا بدحجاب و آرایش کرده. البته نه اینکه مزاحم مقصر نباشد. ولی وقتی خودمان در خانه را باز بگذاریم هرچند مجوزی برای دزدی نیست نمیتوانیم انتظار سرقت نداشته باشیم
حمیدخان
| |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
املای اراذل جمع رذل صحیح است نه بقول شما ارازل!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
3
16
کجا فیسبوک اینستاگرام تلگرام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
14
111
مردی که مزاحم نوامیس مردم می شود مطمئنا" خانواده اش هم مشکلات اخلاقی دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
زن یک انسان است و ناموس کسی هم نیست. انسان است و حرمت دارد.
سعید
| |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
زن یک انسان با کرامت است، اگر کرامتش را قدر بداند و به حراج نگذارد، زن ناموس وابستگان خونی و وابستگان سببی و نسبی هست و این امر امنیت بیشتری را برای زن به همراه می آورد، البته اگر خود زن حرمت شکنی نکند.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
7
138
واقعا که چه حرف مسخره ای،،،،،،،،،،،،،،، چون تفریح نداره باید مزاحم مردم بشه؟ بعضی ها نون شب ندارند اونوقت دوستان با پولهای مفت حروم دنبال چه تفریحاتی می گردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
73
یک سری جماعت علاف... نمیدونم اینها به چی میگن تفریح... خوب میخوای برو هر تفریحی به هر قیمتی در مملکت برای شما مهیاست که پولدارم هستی... اخه این چه حرفیه تفریح ندارم؟؟؟ برو باغ وحش برو پیست برو بیابان گردی و ... بدبختی هم واسه ما بیچاره هاست نگرانش نباش نگه داشتیم دو دستی واست...
پاسخ ها
نکته بین
| |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
باغ وحش رو خوب اومدی :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
18
66
در این که این پدیده مذموم است شکی نیست. و البته در یک جامعه نرمال و طبیعی که راه قانونی برای آشنایی دختر و پسر وجود دارد و هزار نوع تفریح دیگر تعریف شده است. راه حل سیستم برای آشنایی دختر و پسر، و تفریحات دیگر چیه؟ شما حتا کنسرتا رو هم تعطیل کردید. هیچ راه حل قانونی برای ازتباط نذاشتید، و طرح جداسازی دختر و پسر را در دانشگاهها دادید. و الان صحبت از هنجار و ناهنجاری می کنید.
گیله مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
80
مقصر این تفاوت طبقاتی کیه...؟؟؟
چرا یکی باید با تمام وجودش بگه من بچه پولدارم و یکی برای سیر کردن شکمش شب تا صبح سگ دو بزنه...؟؟
چرا یکی این وسط بخاطر این همه تضاد طبقاتی دلواپس نمیشه..؟؟؟؟
تاوان جوووانی و عمری که داره با حسرت میگذره رو کی میده...؟؟؟
به همین عزای حسین من تا قیامت از حقم نمیگذرم
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
33
««باید از کودکی به فرزندانمان یاد دهیم که درخواست کردن و سوال کردن از افراد شرایط مختلفی را دارد. کسی که در خیابان از یک خانم درخواستی را دارد در کودکی به او یاد نداده اند که تو حق نداری هر درخواستی را از طرف مقابل در شرایط نامناسب داشته باشی. به نظر می رسد باید در تربیت کودکانمان این موضوع را یاد دهیم که نباید در هرکجا هر موضوعی را مطرح کرد.»»
میشه لطفا شرایط مناسب برای داشتن چنین درخواست هایی را تبیین بفرمایید.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
38
متاسفانه مکررا در خیابان ماشین را پارک کرده اند و مزاحم نوامیس مردم شده اند و با تماس با پلیس خواهان رسیدگی شده ایم که از کنار موضوع براحتی گذشته اند لطفا تابناک به این موضوع رسیدگی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
3
29
بیمارند
soroush
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
11
57
هر چوب دو سر دارد و در مقابل اینجور آقایان خانم هایی نیز وجود دارند ! بیایید خودمان را گول نزنیم . اگر اینجور آقایانی وجود دارند پس اینجور خانم هایی نیز وجود دارند .
زیبا احمدزاده از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
38
متاسفانه این کار کثیف در شهر ما هم رواج دارد و چند بار برای خود من باعث دردسر شده متاسفانه ماشین های میلیاردی که از منطقه ازاد ارس خریداری میشه و بعضا قانونی و غیرقانونی در تبریز هم تردد میکنه یا مشروبات الکلی قاچاق که به دلیل نزدیکی مرز از ترکیه وارد میشه چند مورد تصادف جرحی و فوتی ناشی از الکل هم داشتیم یک عده از فقر و بیکاری در حاشیه شهرمان می سوزند و یک عده هم با پوولهای باد اورده مزاحم دختران اکثرا طبقه متوسط شهر میشوند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
21
این کارا از ریشه خراب است باید بتوانیم ریشه این کارها رو بسوزانیم ولی اما ..........؟؟؟؟؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
6
43
اگر در کشور ما هم مانند کشورهای غربی برای اینگونه جرمها حبسهای طولانی مدت و جرایم سنگین وضع شود مطمین باشید شاهد کاهش اینگونه جرمها خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
کشور غربی کلاب رو تو شهرش تعریف کرده که دختر ها و پسر ها می روند آنجا به میل خودشان دور دور می کنند و کسی اشتباهی مزاحم خانمیی که برای کار دیگری تو خیابان است نمی شود ، ترافیک هم درست نمی شودو .... بله آنوقت مزاحمت برای یک شهروند هم حریمه سنگینی دارد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
7
مسئله اینجاست که این یک روی قضیه است. یک مخلی هست که همه میدونن اینجا ماله شماره دادن و اشناییه خوب 90 درصد افرادیم که تو اون زمان های خاص اونجان برای این کار اومدن مگر افزادی که در حال گذر هستند. چه دختر چه پسر امدند انحا با هم اشنا شوند و در اصل پسر مزاحم دختر نمیشود ولی وقتی که گیر میافتند دختر میگوید مزاحم من شد و همیشه پسر مزاحم است.
در این بین شاید هم اشتباهی شخصی بخواهد با رهگذری دوست شود که این مورد ایجاد مزاحمت است.
به نظر شما به جای این برخورد که هیچ سودی ندارد بهتر نیست راهی برای مهار انرژی جوانان یدا شود؟!
محمدجواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
10
یکی مثل ما همه زندگی وتفریحش میشه کار اونهم با حقوق کارگری یکی هم مثل این حضرات اینقدر تو پول و خوشی غرقن که نمیدونن چطوری خودسونو تخبیه کنند!!!
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
7
مشکل اینه که مراحل برخورد با مجرمین در ایران بسیار کند و ضعیف است و مجازات حبس هم اصلن دیکه کارایی نداره جز هزینه برای همه مردم و علاف شدن مجرمین و تبدیل شدن زندانها به دانشگاه آموزش جرم و هتلی برای فرار از گرما و سرما برای مجرمین چه عیبی داره بجای حبس فوری در محل وقوع جرم به مجرم 10 ضربه شلاق بزنند و اگر دوباره این جرم رو تکرار کرد شلاقها رو دو برابر کنن کلی هزینه هم صرفه جویی میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
16
ساده ها. فکر می کنید پلیس یا نیروی انتظامی یا زندان اینها را دو ساعت هم می تواند نگه دارد!!! زهی خیال باطل. فوری میان بیرون و دوباره شروع می شود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
7
7
با این کار نیروی انتظامی کاملا موفقم . آخه مزاحمت واسه زن متاهل . بی شرف .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
ببخشید یعنی مزاحمت برای زن غیر متاهل چیزی نیست . چقدر همه چیز را به نفع خودتان می بینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
1
11
اگر کسی این‌کار را با خانواده من انجام دهد من ناراحت می شوم

مطمئن باش کار بدتر از این با خانواده ات میکنند
هر که باشد نظرش پی ناموس کسان
پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
10
3
تو اصفهان این جور بزن و ببند ها نیست. مردم از جاهای مختلف شهر می آیند محله مرداویج و با خودروهای خودشون دور دور میکنند. جالب که پلیس هم اصلا نیست. به 110 زنگ که میزنیم هیچ خبری نمی شود. اصولا اگزوز های ماشین های آنها صدای سرسام اور داشته و بعضا کورس های خیابانی هم میگزارند که کلا موجب سلب آسایش مردم شده. ای کاش در شهر های مختلف طرح های تدوین بشه که از این دور دور بازی ها و اعمالی که باعث سلب آسایش مردم میشه جلوگیری بشه و با ترافیکی هم در این صورت کاهش پیدا میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
یک پارک کارتینگ و اتوبان تفریحی بزنند این دور دورها می ره اونجا
هم اونها تفریح می کنند هم مزاحمتی ایجاد نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
1
13
اینکار کثیف داشت در دبی هم باب می شد که به دستور شیخ محمد از صحنه های مزاحمت فیلمبداری شد و در تلویزیون دبی به نمایش گذاشته شد و ریشه آن خشکانده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
دبی هر هتلش یک دیسکو دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
3
چه دلیل منطقی و قانع کننده ای!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
2
17
خداوکیلی شدت برخورد بارانندگان مست را دربلاد کفر مقایسه کنید با برخورددرکشور مسلمان و شیعه خودمان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
8
9
ماشین اینارو اتیش بزنید ادم میشن.
تنهااااا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
2
هعی....
من یه کار درست و حسابی ندارم برم کار کنم و پول در بیارم ازدواج کنم اونوقت اینا...
البته شانسه ... شاید خیلی از ماها هم پول داشتیم همین کارو میکردیم کسی چه میدونه
ولی کاش میشد 1 درصد از پول اینا به ما میرسید تا اینقدر بدبخت نباشیم ب خدا من انتظارم زیاد نیست فقط یه کار میخوام که باهاش دست خانومم رو بگیرم همین...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
4
آموزش و تربیت کودکان مال قشر متوسط جامعه است. برای قشر فقیر ادب و تربیت مثل این می مونه که ناخنها و دندونهای یک گرگ توی صحراهای قحطی زده رو بکشی و بعد ولش کنی تو خیابونها دنبال غذا بدوه و با رقیبهاش بجنگه. برای قشر پولدار جامعه هم که از کودکی فقط بهش یاد میدن که نگاه از بالا به پایین داشته باشه و الگوهای رفتاری والدینش هم همینو بهش یاد میده و در عمل هم می بینه این سیستم جواب می ده از همون اول طغیانگر و زورگو بار میاد و نیازی به پایبندی به هیچ قیدی از جمله اخلاق و قانون و ادب و دین و ... هیچ چیز دیگه ای نمی بینه که البته اگر هم پایبند به این اصول شد معنی اش اینه که روی تربیتش درست کار شده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
قشر متوسط هم كه در حال محو شدن به اكثريت فقير و اقليت ثروتمند است
کامران از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
2
افسوس و هزار افسوس که در جامعه اسلامی ما کسانی هستندکه به نان شب محتاجند ودر مقابل کسانی هم هستند که از شکم سیری و بی دردی بااین توجیه که تفریحی ندارند مزاحم نوامیس مردم میشوند متاسفم برای این جامعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
1
این پولها را از کجا اورده اند!!!!؟
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
3
نویسنده طوری گزارش را نوشته که انگار اگر خانم متاهل نباشه مشکل حل میشه و ایراد در کار آقای راننده نیست.
وقتی فضای امنی و سالمی برای آشنا شدن و دختر و پسر نباشه، و پسری که میخواد با خانمی اشنا بشه و خانمی که میخواد با پسری اشنا بشه ندونن کجا باید برن و چطور میتونن شروع کنن نتیجه اش این میشه دیگه.
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
5
با سلام
خیلی جالبه همین جوانهایی که ادعا دارند بخاطر بیکاری و نداشتن تفریح دست به این کارها میزنند اگر بروند خارج با افتخار و تکبر عنوان میکنند که بشغل رفتگری یا توالت شوری و یا گارسونی از صبح تا شب مشغولند ضمنا اینکارها را با چنان انگیزه و پشتکاری انجام میدهند که جای تعجب داره و آنجا نگاه چپ هم به کسی ندارند چون بی کلاسی هست و حریم شخصی افراد مهم. اگه فقط 10 درصد این روحیه و انگیزه را برای داخل کشور خود داشتند دیگه اینجاشده بود بهشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
خدا شفاشون بده،
رهاموزیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
4
چرا بعضیا اصرار دارند که چون حجاب اون خانم خوب نبود پس باید منتظر مزاحمت باشد؟!!!!!

یک سفر برید کشورهای دیگه هیچکس حجاب نداره ولی مردی جرات نداره برای خانمها مزاحمت ایجاد کنه
چون این یک فرهنگ شده
ضمنا قانون با شدت و بدون بخشش با خاطیان برخورد میکنه کسی جرات نمیکنه مزاحمت ایجاد کنه

خانومی بدحجابه و طبق قانون اینکار در جامعه ما قانونی نیست ولی آیا به خاطر بدحجابی یک زن چطور میشه یک مرد به خودش اجازه بده مزاحم اون خانم بشه ....
امیر از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
1
اول اینکه اینگونه تیتر زدن و پرداختن به موضوع عادی سازی جرم و و موجه کردن آن ( به دلیلی )است و عین اشاعه فحشا است ....
دوم پلیس ما بله پلیس ما اگر قاطعانه در برخورد با این بستر ها و این ظر فیت ها فعال بود اینقدر بیشرمی در جامعه ما رواج نمی یافت این رفتارها سبب شده شرف زنها لکه دار شود و کمتر کسی فکر میکند که سراغ زنی که برای ازدواج و یک عمر همدلی میرود فرد سالمی باشد ...و این روال سبب شده چنان به حیثت زنان لطمه وارد شود که بسیاری از پسران جوان ما که برای بدست آوردن یک(زن ) به عنوان همسر باید تلاش زیادی بعمل می آوردند اکنون زن را ارزان و کم زحمت و از راه غیر شرعی و قانونی بدست میآورند که اگر این روال ادامه یابد باید فاتحه سلامت روح و جسم ملت را خواند و دیگر دم از اسلام و جامعه اسلامی و سلامتی نزد .
و نکته آخر آنکه نهاد های مدنی را باید در جامعه بصورت اصولی فعال کرد تا مطلعی باشند برای ازدواج جوانان بشکل اصولی و با پایبندی به اعتقادات اجتماعی و دینی ؤ..چرا که حجم جوانان ازدواج نکرده ما مبین عدم کار آمدی روشهای سنتی برای پیوند ازدواج جوانان است خیلی دیر شده بحران خیلی جدی است اگر نجنبید آخرین چاره برای تطهیر باید در هر شهری دیسکو راه اندازی کنید چرا که جمع آلودگی کنید در غیر اینصورت شهر ها بلعیده به آلودگی خواهند شد ...
نامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
1
چه قشنگ خودشون رو بکوری میزنن آقایون .اون خیابانها ی که توش با ماشین دور دور میکنن یه سری خانم و دختر هم هستن که باماشین خودشون دور دور میکنن دقیقا تو یک خیابان و حد فاصل مشخص الکی خودمون رو گول نزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
1
اون دختري كه دور دور ميكنه ميخواد شانس اش را امتحان كنه تا با يك پسري كه ماشين مدل بالا داره بتونه آشنا بشه ، بعدشم اگر قسمت شد با هم شايد ازدواج كردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
اين افراد كه معلوم نيست با چه كارهايي پولدار شدن . كسي كه از حال هم شهرهاي ضعيف خود خبرندارد چه باك كه دست به هركار نامشروعي بزند . افرادي هستند كه نياز به ياري وحمايت ما دارند و اگر كمي بويي از انسانيت برده باشيم وقتمان را صرف اصلاح جامعه و امور مردم كشورمان مي كنيم كه هم ذخيره دنيا و آخرتمان شود وهم باري از دوش افراد نيازمند برداشته باشيم .
اي عزيز ثروتمند سري به خيابانهاي جنوب شهر و يا بيمارستان هاي دولتي مثل امام خميني بزن تا درد نداري را كمي ببيني . نداري و فقر كمر بعضي ها شكسته ترا خدا پولهايتان را صرف امورخير كنيد نه كارهاي بيهوده و لغو . خدا همه ما را هدايت كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
سلام به اين عزيزان پولدار . اگر از بيكاري دنبال وقت گذراني هستيد دست ياري با خيرين و مددكاران بفشاريد تا ببينيد كار چطور ايجاد مي شود . شما ازلحاظ مالي غني هستيد ولي از لحاط دروني تهي مي باشيد . بياييد روحتان را غني كنيد و با همياري و كمك افراد نيازمند و بيمار به آرامش روحي و رواني برسيد . يكبار امتحان كنيد . نيازمندان منتظر ياري سبزتان هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
ببخشيد ناموس و معني كنيد
چون خيلي از دوستان به اين حرف حساس هستن انگار بهشون فهش دادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
قباحت داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
تو جامعه ي ما بعضي از أدمها به نُون شبشون محتاجن و همش بايد خجالت زن و بچه ها شون روبكشن بعد يكي مثل اين أدما از خوشي زياد نميدونن چيكار كنن دور رَآه ميفتن توي خيابونا و مزاحمت براي ديگران إيجاد ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار