بلندترین ساختمان چوبی جهان + تصاویر
کد خبر: ۵۰۷۰۳
تاریخ انتشار: 2016 October 02    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

به نقل از وبسایت «ساینس دیلی»، ساخت بزرگترین ساختمان چوبی جهان، که ارتفاع آن 53 متر است، در کانادا به اتمام رسید. قرار است این ساختمان به عنوان خوابگاه دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

 

3

 

ساخت این ساختمان چوبی 18 طبقه، 70 روز به طول انجامید. در حال حاضر، طراحی داخلی و ظریف کاری های این سازه در حال انجام است که برآورد می شود تا اوایل مه 2017 (31 روز منتهی به 11 خرداد 96) به طور کامل تکمیل شود. این سازه تا سپتامبر 2017 (30 روز منتهی به 9 مهر 96) آماده پذیرش و اسکان بیش از 400 دانشجو خواهد بود.

 

2

 

جیمز کار، وزیر منابع طبیعی کانادا، در این خصوص گفت: «این ساختمان منحصر به فرد، نمونه ای دیگر از خلاقیت و نوآوری مهندسان کانادایی است.»

 

1

 

هزینه اتمام مراحل ساخت و طراحی این سازه 51.5 میلیون دلار برآورد شده است.

چوب یکی از مهمترین و خلاقانه ترین مواد و مصالح ساختمانی است که مقاومت و پایداری خوبی دارد. ساختمان های چوبی بلند، مزایای زیست محیطی و اقتصادی فراوانی دارند. کانادا یکی از کشورهایی است که منابع جنگلی فراوانی دارد.

همچنین استفاده از چوب در ساخت سازه ها، موجب کاهش انتشار بیش از 2400 تن دی اکسید کربن در هوا می شود. این میزان معادل حذف سالانه 500 خودروی آلاینده از کره زمین است.

 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار