تزریق دارو به بیمار از راه دور
کد خبر: ۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: 2016 September 15    -    ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
نجم‌الله طایفه با تاکید بر این‌که این طرح از سوی دکتر تحریری به همراه تیم تحقیقاتی وی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرایی شده ، گفت: این دستگاه چند کاناله برای تزریق دارو به بیمار کاربرد دارد.

وی افزود: اساس کار این دستگاه، کنترل از راه دور است و عملکرد آن بر اساس سیستم موبایل می باشد، به این معنی که پزشک از هر جای دنیا می‌تواند با کد دستوری که به دستگاه می‌دهد، وضعیت بیمار و آخرین آزمایش‌هایی که برای بیمار انجام شده را از طریق این دستگاه، دریافت و بر اساس نتایج آزمایش‌ها، داروهای مورد نیاز را تجویز کند.

طایفه اضافه کرد: داروهای تجویز شده از سوی پزشک به دستگاه وارد می‌شود و دستگاه به صورت اتوماتیک دارو را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این دستگاه حتی می‌تواند در ساعات معینی از روز اطلاعات دارویی را دریافت و به بیمار تزریق کند و در حال حاضر نمونه اولیه آن که تنها برای داروهای تزریقی به کار می‌رود، تولید شده است.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه به صورت 4 کاناله طراحی و ساخته شده و دارای مخزنی بر روی هر یک از کانال‌ها است و زمانی که تزریق دارو به پایان می‌رسد، سرنگ دوباره به داخل مخزن بر می‌گردد و دارو در آن پر می‌شود.
 جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار