مرگ انسانیت در بازی «کلش آف کلنز»
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۸۲۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 05    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
بازی «کلش آف کلنز» یکی از بازی‌هایی است که به شدت در میان نسل جوان و نوجوان بر سر زبان‌ها افتاده است و باعث شده بسیاری از افراد، بیشتر وقت خود را با آن سپری کنند.
متأسفانه دامنه اثرات ویرانگر این بازی به شهرستان‌ها و روستاها نیز کشیده شده به طوری‌که جوانان و نوجوانان بسیاری را می‌توان مشاهده کرد که به این بازی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

عدم اطلاع کافی افراد و خانواده‌ها نسبت به این تهدید، موجب شده هشدارهای لازم به فرزندان داده نشود و این عاملی شده تا روز به روز فرزندان بی مسئولیت‌تر، منزوی‌تر، پرخاشگرتر شوند.
تصور بسیاری از والدین در خصوص بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر پیشینه ذهنی آن‌ها در مورد این بازی‌هاست که شامل آسیب‌های کلی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود به همین جهت در بازی کلش، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به مراتب افزایش پیدا کرده و تهدیدات اقتصادی و سیاسی نیز به آن‌ها افزوده شده است.

یکی از اهداف اصلی بازی کلش آف کلنز تبلیغ نسل‌کشی به خصوص در میان مسلمانان است لذا به جهت شدت علاقه جوانان به این بازی نصب شده بر روی گوشی‌های تلفن همراه و به تبع آن ترویج و گسترش خشونت در میان جوانان طی ماه‌های اخیر، نیروی انتظامی با ارائه هشدارهایی به خانواده‌ها نسبت به عواقب آن در جامعه پرداخته است، با وجود اینکه اخیرأ نسخه جدیدی از این بازی به بازار آمده و نگرانی‌های بیشتری را در خصوص فروپاشی خانواده و افزایش خشونت در جامعه به وجود آورده، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کاشمر، تحقیقاتی را در خصوص عواقب این بازی انجام داده است به همین جهت به سراغ رضا میری، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر رفتیم.

 با بیان اینکه در سال ۲۰۱۲، یك شرکت بازی‌سازی فنلاندی به نام سوپرسل بازی استراتژیک «برخورد قبیله‌ها» با نام کلش آف‌ کلنز(clash of clans) را برای سیستم عامل مخصوص محصولات شرکت اپل روانه فروشگاه این شرکت کرد، گفت: مدتی نگذشت که این بازی در رتبه‌های نخست فهرست نرم‌افزارها و بازی‌های اپل قرار گرفت و تا چند ماه در رتبه اول نرم‌افزارهای این شرکت باقی ماند.
وی با اشاره به اینکه رایگان بودن این نرم‌افزار موجب شد، این بازی در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران طرفداران بسیاری پیدا کند، ابراز کرد: هم‌اکنون این بازی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، هلندی، اسپانیایی، نروژی، ژاپنی، فرانسوی و پرتغالی ترجمه شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر اظهار کرد: این بازی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، کوششی برای کنترل یک دهکده و منابع است که مورد هجوم دیگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این بازی آنلاین در تمام گوشی‌های اطرافیان حتی نسل کودک نیز دیده می‌شود، اظهار کرد: بنا بر بعضی آمارهای اعلام‌شده، بیش از پنج میلیون نفر در ایران به این بازی اعتیاد پیدا كرده‌اند.

میری عنوان کرد: به عقیده صاحبنظران، سیاستگذاران و روانشناسان بازی «جنگ قبیله‌ها» نه تنها با آموزه‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی سرزمین ایران سنخیتی ندارد، بلکه روحیه تخریب‌گری را تقویت کرده و زمینه بی‌قراری و استرس را در افراد به‌ وجود می‌آورد.
 

جنگ قبلیه‌ها؛ مقابله‌ای با تمام مفاهیم متعالی انسانی

وی ضمن هشدار جدی به خانواده‌ها، «جنگ قبیله‌ها» را جنگ با تمام مفاهیم متعالی و زیبای انسانی در زندگی برشمرد و گفت: این بازی برخلاف بازی‌های رایانه‌ای که تا پیش از این معمول بود و به صورت انفرادی انجام می‌شد، معمولاً به صورت اشتراکی انجام می‌شود ـ هر چند می‌توان به صورت انفرادی نیز به بازی کلش آف کلنز پرداخت ـ از این رو این بازی هم مضرات بازی‌های رایانه‌ای فردی و هم مضرات بازی‌های رایانه‌ای گروهی را به همراه خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: در «کلش آف کلنز» همه کاربران باید تخریب کنند و بی‌رحم باشند، به همین دلیل است که در روند این بازی ضعیف‌ترها، زودتر مورد آسیب قرار می‌گیرند ـ همان اصلی که در قانون جنگل حکمفرما است‌ ـ از این رو افراد واردشده به فضای بازی، مدام نگران این هستند که قلعه‌شان مورد دستبرد قرار نگیرد.

وی به ایرادات کلیدی این بازی اشاره کرد و افزود: در این بازی، ملیت‌ها و اقوام مورد حمله یكدیگر قرار می‌گیرند و به طور ناخودآگاه از یكدیگر متنفر می‌شوند.

میری عنوان کرد: این بازی به گونه‌ای طراحی شده که برای کاربران هر کشوری، یک نوع برنامه‌ای طراحی شده است. به عنوان مثال ایرانی‌ها در پیدا کردن قبیله‌ها برای حمله خود، هیچ موقع با کشور اسراییل روبرو نمی‌شوند و ۹۶ درصد حمله‌های جوانان این کشور در این بازی به کشورهای عربی است و یک درگیری عرب و عجم به راه می‌افتد.
 

عادی‌سازی اقدامات جنایتكاران در فضای واقعی

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به اینکه در این بازی افراد برای ساخت قلعه خود نیاز به طلا و اكسیر پیدا كرده و برای به دست آوردن این مواد باید قبایل دیگر را مورد حمله و غارت قرار دهند، عنوان کرد: این کار موجب نهادینه شدن خوی توحش و غارتگری در افراد می‌شود پس به نوعی عادی‌سازی اقدامات جنایتكاران در فضای واقعی بیرون است.

وی گفت: طراح بازی كه فردی یهودی است از شركت سوپرسل پولی تقاضا نكرده و فقط گزینه‌ای به نام «جم» در این بازی به طور انحصاری در اختیار خود گرفته كه در قبال خرید آن پول مربوطه به حساب وی واریز می‌شود و با یك حساب ساده به سود هنگفتی كه نصیب این فرد صهیونیست می‌شود، پی‌خواهیم برد.

میری با بیان اینکه بازی در فضای Gmail شما ذخیره‌سازی می‌شود نه ایمیل به همین جهت كاربران وادار به ساخت جیمیل شده و بر کاربران این نرم‌افزار اضافه می‌شود، افزود: این درحالی است كه شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ اعلام كرد به نرم‌افزاری که کاربرهای بیشتری از آن استفاده کنند، جایزه نقدی ویژه‌ای پرداخت می‌کند که باز هم جیب یهود پر خواهد شد.
 

یک بازی بر اساس خلاقیت از پیش تعیین شده

وی ادامه داد: در این بازی شما به ظاهر فکر می‌کنید که خلاقیت دارید و بر اساس خلاقیت خود بازی می‌کنید ولی در حقیقت در زمین سازندگان، بازی می‌کنید و از استراتژی‌های آن‌ها تبعیت می‌کنید، پس خلاقیتی در کار نیست بلکه به شما آموزش داده می‌شود، آنگونه که آن‌ها می‌خواهند فکر و عمل کنید.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به اینکه این بازی تخم خشونت را در وجود ما و مخصوصا کودکان می‌کارد زیرا افراد برای کسب غنایم باید همه چیز دهکده دشمن را نابود کنند، بیان کرد: اسم‌ها و علائمی که در این بازی ترویج می‌شود، با نمادهای فراماسونری، اومانیستی، جنگ صلیبی و شیطان‌پرستی قرابت زیادی دارد، حتی نماد «بز شیطان‌پرستی»، در گوشه سمت راست بالای این بازی طراحی شده و قابل مشاهده است.

وی با اشاره به شباهت بسیار زیاد یکی از سربازهای کلش آف کلنز با تری جونز، کشیش کلیسای فلوریدا، ابراز کرد: تری جونز در اسفند سال ۸۹ اقدام به سوزاندن قرآن در کلیسایش کرد که با واکنش شدید اعتراض‌آمیز مسلمانان مواجه شد.
 

وقتی شروع بازی دست کاربر نیست...

میری با اعلام اینکه در این بازی شروع و یا شروع مجدد آن دست كاربر نیست چرا كه در هر زمان احتمال حمله یك كاربر دیگر به وی وجود داشته و با ارسال پیام به صورت خودكار، فرد به مقابله و دفاع از خود فرا خوانده می‌شود، اظهار کرد: به همین جهت تعداد زیادی از خانواده‌ها كه به مراكز مشاوره و روان‌درمانی مراجعه می‌كنند، از بیدار شدن ناگهانی همسر و یا فرزندان خود برای شروع مجدد بازی ابراز نگرانی كرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بازی «کلش آف کلنز» کاربران باید بی‌رحم باشند، تخریب کرده و غارت کنند، ادامه داد: در این بازی گروه‌های سنی مختلف در حال بازی به صورت هم‌زمان هستند و احتمال اینكه یك كودك در این بازی با یك فرد میانسال به مبارزه بپردازد، وجود دارد كه این امر خود باعث مشكلات عدیده روحی و فكری به ویژه در كودكان و نوجوانان خواهد شد.
 

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر بیان کرد: در بازی «کلش آف کلنز»، امتیاز و آرامش با یكدیگر رابطه معكوس دارند یعنی هر چه سطح موفقیت فرد بازی‌کننده بالاتر می‌رود بر میزان استرس و اضطراب او افزوده می‌شود زیرا ولع و هیجان بیشتری برای ادامه بازی و رسیدن به مراحل بالاتر پیدا می‌کند به گونه‌ای که اکثر فعالان این بازی معتقدند در مراحل پایین‌تر، راحت‌تر می‌توان از این بازی صرف نظر کرد، اما هرچه به مراحل بالاتر نزدیک می‌شوند، قدرت انصراف از ادامه بازی را از دست خواهند داد.
 

جای خالی فضایل انسانی در کلش آف کلنز/ تعریفی متضاد از موفقیت

وی با اشاره به اینکه جای نوع‌دوستی و فضایل انسانی در این بازی واقعاً خالی است، ابراز کرد: در آموزه‌های دینی ما ایمان، گذشت و فداكاری رمز رسیدن به آرامش و موفقیت است ولی در این بازی از موفقیت، تعریفی كاملاً متضاد مطرح می‌شود.
 

فرد در هر صورت بازنده است

میری با بیان اینکه در بازی «کلش آف کلنز» بسیاری از كاربران آن‌قدر برای رسیدن به مراحل بالا‌تر ولع دارند كه با پرداخت هزینه‌های بسیارگزاف در بعضی موارد بالغ بر ۱۰ میلیون ریال و خریداری این مرحله از كاربران دیگر به مراحل بالاتر راه پیدا می‌كنند و بازی در مراحل بالاتر را برای خود افتخار فرض كرده و همچنان در این باتلاق دست و پا می‌زنند، گفت: در این بازی وقت و سرمایه افراد در مقیاس بالا به هدر می‌رود و در هر صورت فرد بازنده است.
 

وی با اعلام اینکه افراد در هر رده سنی كه قرار دارند باید متناسب با این رده سنی رشد پیدا كرده و وظایف محوله را به درستی به انجام رسانند درحالی که این قبیل بازی‌ها افراد را از آموزش مهارت‌ها و انجام مسئولیت‌ها باز می‌دارد، اظهار کرد: رده‌های سنی مختلف از كودكان و نوجوانان گرفته تا افراد بزرگسال و حتی كارمندان ادارات نیز از تیررس تبعات منفی این بازی مصون نمانده‌اند و خانواده‌های زیادی در معرض خطر جدی قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشمر در ادامه به راه رهایی یافتن از اعتیاد به كلش آف كلنز اشاره کرد و گفت: اولین قدم برای ترک بازی غیر فعال کردن نوتیفیکیشن است یعنی غیرفعال کردن اعلانات؛ زمانی که كاربر از بازی بیرون می‌آید، در اعلانات نوشته می‌شود، به شما اتک شده، سربازهای شما آماده جنگ هستند و … لذا با توجه به حساسیت بازی، هر کس باید وارد اکانت شده و سعی در دفع حمله كند و اگر هم وارد شد، آن‌قدر فضا جذاب و مهم می‌شود که دیگر خارج شدن از آن به راحتی امكان ندارد.

وی یادآور شد: معتادان به این نوع بازی‌ها نیز همانند معتادان به مواد مخدر برای ترك، نیاز به حمایت‌های خانواده و اطرافیان خود دارند.

و اما در پایان

مشاهده اینگونه موارد در پیرامون ما، نشان‌دهنده عمق و شدت تأثیرگذاری بر افراد است و همچنین بیانگر این مهم است که این بازی به طور ملموس وارد زندگی ما شده است پس می‌طلبد خانواده‌ها بیشتر بر استفاده فرزندان خود از این‌گونه بازی‌ها نظارت داشته و نسبت به کارهایی که در گوشه‌ای از خانه و در سکوت انجام می‌دهند، بی‌تفاوت نباشند. 
ايكنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Bulgaria
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
3
اينم ي بازي مثل هزارن بازي ساخته شده هست و اينم فرهنگ افراط و تفريط و حسادت و رقابت كنترل نشده ي خيلي از ما
بهتر نيست فرهنگ استفاده از ابزارها و بازيها را گسترش داد ؟
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
1
کاری با این بازی ندارم ، افسوس میخورم به حالمون که افسران امنیتیمون چقد اطلاعات اینترنتیشون پیش پا فتاده س.
یه جایی استاد فرمودن سازنده ی بازی از شرکت سوپرسل پول نخاسته و فقط جم ها بره به حسابش !
اینو از کجا آوردی آخه؟ جم که از قبل این بازی وجود داش تو بازیای دیگه ، یا اینکه اصلا این جمو اختراع کرد ، سوپرسل که درآمد جمو بده به این بابا خودش درآمد از کجا داره؟؟؟
اوج اطلاعات دقیق استاد برمیگرده به جیمیل و ایملشون !
اصلا اون پاراگراف رو غوغا کردن ، کلا خدمات دهنده های پست الکترونیک رو به جیمیل و ایمیل که مطمعنا یاهومیل منظورشون بوده تقسیم کردن . فک کن گوگل با اون دب دبه کب کببش لنگ ایمیل ساختن تو جیمیلشه برای کسب درآمد.
واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
2
عجب تحليل احمقانه اي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
مخصوصا اونجاش كه ميگه نصف شب بايد بيدار شي تا از دهكدت دفاع كني...بابا جون تو اين بازي فقط حمله ميكني.خودش خود به خود كار دفاع رو انجام ميده.البته اينم مثه چيزاي ديگه،يه آدم غير متخصص اومده نظر تخصصي بده.
درسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
همه ی اینا به کنار ..طرف هرشوتی بوده ی چیزایی شنیده برا ما تفت داده.. در کل دوستان اراده میخاد ترک کردن این بازی ...ممکنه به من بخندید ولی من دو روز پیش پاک کردم بازیو ی اکانت لول۲۱۶و ۶ تای دیگه بالای لول۱۰۰.. خدا توفیق بده به همه دوستان گرامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv