رتبه ایران در رنکینگ جهانی کیفیت خودرودر جهان
کد خبر: ۴۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 02    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

رتبه ایران در رنکینگ جهانی کیفیت خودرودر جهان

نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.

شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه مشتریان پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.

در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.

نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".

وی خاطرنشان کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند".

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كمال الدين
|
United States
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
2
0
از اين منظر كه نام ايران بعنوان توليد كننده اتوموبيل در كنار كشور هاى توسعه يافته ، مانند المان ، فرانسه ، كره جنوبى و چين مطرح شده ولو اينكه در رده اخر است جاى خوشحالى ومباهات دارد ! واما نكته بسيار مهم اينجا است كه كشور ما كم تر و يا حدود پنجاه سال است كه مبادرت به مونتاژ وساخت اتوموبيل كرده در حاليكه كشور هاى مطرح شده در كنار ايران سابقه بس طولانى وبا شركت هاي متعدد براى مثال كمپانى هاى بنز بى ام و ، فولوكس واگن و چندين شركت ديگر هركدام با سوابق طولانى در المان در حاليكه در ايران سابقه طولانى نداريم و. اما در صنايع ديگر مثل نساجى بيش از ١٢٠ سال سابقه ماشينى توليد نساجى داريم ، ضمن اينكه به همراه كشورهاى مصر و يونان بيش از ٤٠٠٠ سال سابقه توليد انواع كفپوش و البسه و نساجى داريم بخصوص ايران به لحاظ هنرى و استفاده موزون از رنگهاى گياهى همواره زيبا ترين مصنوعات دستى جهان رو توليد ميكرده ، امروز هم با توجه به صنعت نساجى و برداشتن موانع پيش روى ان ، اين صنعت ميتواند مانند دهه اول و دوم بعد از انقلاب اسلامى ، بعد از صنعت نفت پر اشتغال ترين و پر سود ترين بين همه صنايع باشد ، حتى به يك دهم صنعت خودرو هم نياز ندارد :
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
آقای کمال الدین این موضوع به صنعت نساجی چه ربطی داره ؟ ایران ممکنه تو خیلی چیزا رتبه اول رو هم داشته باشه مثل فرش دستباف و تولید پسته و زعفران و ... صحبت سر اینه که ایران وقتی نمیتونه خودرو تولید کنه چه اصراریه که این صنعت ضعیف حمایت بشه تا جون هزاران نفر از هموطنانمون تو جاده ها گرفته بشه و مردم ناچار شن برای فرار از ماشینهای تکراری و غیر استاندارد ایرانی برای ضعیف ترین خودرو های خارجی چینی چندین برابر ارزش واقعی اونها هزینه کنن.حالا شما برو افتخار کن که ایران بعد از 50 سال تجربه در صنعت خودرو از چینی که تو اینصنعت نوپاست پایین تره.
كمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
اقاى عليرضا ، من هم دارم ميگم صنعت نساجى كه ميتونه مشكل اشتغال رو در كشور حل كنه ، رها كرديم و همه توانمان را براى توليد خود رو خرج كرديم ، كه نفع زيادى هم براى مردم ندارد . از نقد شما انسان وطن دوست هم متشكرم :
آخرین اخبار