آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن+عكس
کد خبر: ۴۴۶۲۶
تاریخ انتشار: 2016 July 30    -    ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

محققان در چین آسمانخراشی ساخته اند که به لطف بهره مندی از نمای شیشه ای ذوزنقه ای بهره وری در مصرف انرژی آن در سطح خیره کننده ای است.

600021 981 آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن

در نگاه نخست اینگونه پیداست که آسمانخراش Beijing Greenland Center پکن همانند سایر آسمانخراشهای چین با نمای شیشه ای متشکل از ساختارهای مستطیلی است اما وقتی با دقت بیشتری به آن نگاه می کنیم متوجه تفاوت نمای شیشه ای آن می شویم.

این سازه مرتفع که در ۵۵ طبقه خلاصه شده در مرکز تجاری Dawangjing واقع شده و ۲۶۰ متر نیز ارتفاع دارد. فضای داخلی این ابرسازه متشکل از دفاتر اداری و ۱۷۸ آپارتمان است.

600022 284 آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن

اوج هنرنمایی به کار گرفته شده در این آسمانخراش مربوط به نمای شیشه ای ذوزنقه ای شکل آن می شود که از این طریق نور خورشید به راحتی به فضای داخل هدایت شده یا به خارج منعکس می شود.

شرکت سازنده این آسمانخراش اعلام کرده که استفاده از این نوع ساختارهای شیشه ای سایه روشنهای زیبایی از نور خورشید در نمای ظاهری آن ایجاد می کند.

600023 542 آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن

هم اکنون انبوهی از ساختمانهای مرتفع در پکن ساخته شده که این مسأله مانع از رسیدن نور خورشید به بسیاری از مناطق می شود اما نمای شیشه ای منحصربفرد آسمانخراش Beijing Greenland Center نور خورشید را به بسیاری از ساختمانهای کم ارتفاع تر اطراف می رساند.

بنا بر ادعای شرکت سازنده، استفاده از این نوع ساختار شیشه ای به بهبود عملکرد حرارتی آسمانخراش کمک کرده و در عین حال دیگر از گرمای بیش از حد ناشی از ورود نور خورشید از نمای شیشه ای مسطح خبری نیست.

منبع: مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار