فروشگاههای زنجیرهای والمارت در آمریکا
همواره به فروش محصولاتی با بالاترین درجه کیفیت شهرت داشتهاند؛ اما اخیرا
در بخش فروش میوه و سبزیجات این فروشگاهها، قفسه جدیدی اضافه شده است.
در قفسههای جدید والمارت عنوان "میوه و سبزیجات زشت" درج شده است. در
این بخش میوه و سبزیجاتی به فروش میرسند که ظاهر زیبایی ندارند. این
میوهها به دلیل بارش تگرگ و یا گرم شدن ناگهانی هوا ظاهر زیبای خود را از
دست داده، لک بر روی آنها افتاده و یا کرم خورده شدهاند.
والمارت اعلام کرد سالانه 29 میلیارد دلار خوراکی در آمریکا فقط به دلیل
اینکه ظاهر آنها زشت و معیوب شده است دور ریخته میشوند. مقامات این
فروشگاه زنجیرهای تصمیم گرفتند برای جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی،
میوه و سبزیجاتی را که ظاهر زیبایی ندارند با قیمتی کمتر از نمونههای
مشابه؛ اما سالم به فروش برسانند.
موضوع میوه و سبزیجات آسیب دیده به یک معضل بزرگ برای کشاورزان تبدیل شده
است زیرا اغلب سوپرمارکتها حاضر به خرید این نوع از محصولات را ندارند و
کشاورزان مجبور به دور انداختن آنها میشوند. والمارت به دلیل داشتن 4 هزار
شعبه در آمریکا، میتواند تاثیر بهتری برای حفظ این دست از محصولات
کشاورزی داشته باشد.
عصر بانك