موزه خارق العاده از عروسک های راهبه
کد خبر: ۴۱۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 July 02    -    ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
نکته قابل توجه اینکه صاحبان این عروسک‌ها از بازدیدکنندگان مبلغی دریافت نمی‌کنند. در سال ۱۹۸۸ ژان پل دوم، نامه‌ای به این زوج فرستاد و برای آنان به دلیل انجام چنین کاری طلب خیر کرد و آن را ستود.
موزه خارق العاده از عروسک های راهبه  اختصاصی «تابناک باتو»؛ موزه عروسک‌های راهبه، نام موزه ای عجیب در میشیگان ایالات متحده آمریکاست. در این موزه، عروسک‌هایی را می‌بینیم که لباس راهبه‌ها و کشیشان را به تن کرده‌اند.

به گزارش «تابناک باتو»، در سال ۱۹۴۰ میلادی خانم Sally Rogalski که یک دختر جوان بود، تصمیم می‌گیرد، لباس‌های زنان راهبه را به عروسک‌هایش بپوشاند. هدف او از این کار حفظ سنّت‌های کلیسای کاتولیک بود. او این فعالیت را تا میانسالی انجام می‌دهد.

والی، همسر او نیز به جمع آوری این مجموعه کمک زیادی می‌کند. عروسک‌های گردآوری شده توسط این زوج امروز از شهرت زیادی برخوردارند و سالانه شمار بسیاری از مردم برای دیدن آنها راهی میشیگان می‌شوند.

نکته قابل توجه اینکه صاحبان این عروسک‌ها از بازدیدکنندگان مبلغی دریافت نمی‌کنند.
در سال ۱۹۸۸ ژان پل دوم، نامه‌ای به این زوج فرستاد و برای آنان به دلیل انجام چنین کاری طلب خیر کرد و آن را ستود.
تصاویری از این موزه را با هم می‌بینیم؛
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
3
3
ژان پل دوم عجب کاری کرده؟
فرید هادیخان تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
3
5
بکار بردن واژه خارق العاده برای چند عروسک .....خیلی غلو و نامناسب است ....تو دنیای امروز ساخت مجسمه , تندیس و عروسک خیلی موضوع های تک و .....خارق العاده ای بحساب نمی آید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار