آیا کارتن خواب ها نیز بیمه خواهند شد؟!
کد خبر: ۴۰۶۱
تاریخ انتشار: 2015 July 06    -    ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹

آیا کارتن خواب ها نیز بیمه خواهند شد؟!

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران ضمن تشريح آخرين وضعيت اجراي «بيمه درمان معتادان» درباره چگونگي تحت پوشش بيمه قرار گرفتن کارتن‌خواب‌ها و معتادان مجهول‌الهويه گفت: در صورتي که وزارت کشور هويت اين افراد را تاييد و احراز هويت کند، مشمول اين طرح مي‌شوند که اين اقدام با همکاري انجمن‌ها و سمن‌ها صورت مي‌گيرد.

محمدجواد کبير در تشريح آخرين وضعيت بيمه درمان معتادان که سال گذشته به سازمان بيمه سلامت سپرده شد اظهار کرد: در خصوص بيمه درمان معتادان هماهنگي‌هاي خوبي را با صندوق‌هاي بيمه‌گر انجام داديم و اکنون متولي آن سازمان بيمه سلامت است. وي افزود: سال گذشته 30 ميليارد تومان منابع براي اجراي بيمه درمان اعتياد پيش‌بيني شده بود. در گام نخست سامانه «پابا» را راه‌اندازي کرديم و در حال حاضر واحدهاي ارائه خدمت استان‌هاي مختلف در حال ثبت کردن موسسات هستند. تا امروز اقدامات خوبي صورت گرفته اما در سال 94 اين مساله با جديت دنبال مي‌شود تا در مراکز تعيين شده که با وزارت بهداشت توافق کرده‌ايم خدمات درماني و سلامت براي معتادان ارائه شود. مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران در پاسخ به اينکه اين بسته بيمه‌اي شامل چه خدماتي است؟ عنوان کرد: بيمه درمان معتادان داراي پروتکل است. در خصوص MMT ، درمان با دوزهاي نگه دارنده و جبراني را داريم تا افراد در شرايط مطلوبي بمانند. براي اين خدمت، سرانه و جزئياتي نظير آنکه هر معتاد در سال و يا در طول عمرش چند بار مي تواند مراجعه کند و از خدمات بهره‌مند شود در پروتکل مربوط مشخص شده است. کبير در پاسخ به اينکه اين افراد معمولا با مشکلات دندان روبرو هستند، آيا خدمات دندانپزشکي هم براي معتادان در پوشش بيمه ارائه مي‌شود؟ گفت: خير، اين خدمات بيمه‌اي ما صرفا خدمات ترک اعتياد است.

براي دريافت ساير خدمات بايد بيمه بشوند که برنامه‌اي را در اين راستا در دستور کار داريم که اگر اين افراد تحت پوشش بيمه نباشند مي‌توانند در سامانه ثبت نام و تحت پوشش بيمه همگاني قرار گيرند.

ایسنا
آخرین اخبار