طراحانی که دست به طراحی زیورآلاتی عجیب و غریب زده‌اند
کد خبر: ۳۹۳۲۷
تاریخ انتشار: 2016 June 08    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
در این گزارش می‌خواهیم با هشت طراح جوان و مبتکر که دست به طراحی زیورآلاتی عجیب و غریب زده‌اند، آشنایتان کنیم؛
طراحان مبتکری که دست به طراحی زیورآلاتی عجیب و غریب زده‌انددنیای طراحی جواهر، سرشار از خلاقیتهای روزآمد است. پیش از این نیز در «مدآنلاین» بارها از طراحان جواهر ایرانی و خارجی برایتان نوشتهایم. در این گزارش می‌خواهیم با هشت طراح جوان و مبتکر که دست به طراحی زیورآلاتی عجیب و غریب زده‌اند، آشنایتان کنیم؛ زیورآلاتی از صدف، چوب، شاخ حیوانات، دندان کوسه ماهی و کریستال. آنها می‌دانند چطور با چیزهای عجیب و غریب یک ظاهر شیک و سنتی به وجود آورند.

هارومی کلوسوسکا دو رولا؛ همزیستی مسالمتآمیز با وحوش!

 او مجموعه‌ای از حیوانات وحشی طراحی کرده است. مواد مورد استفاده او: شاخ، آبنوس، عاج و سایر مواد طبیعی است.
در مجموعه او یک گردنبند می‌بینیم که به دور گردن می‌پیچد. این کار دو سال زمان برده است. آن را می‌شود هم به صورت گردنبند و هم به صورت کمربند بست. همه جواهرات او کار دست است. او علاقه زیادی به حیوانات وحشی دارد و تلاش کرده است که آنها را به همان شکل که هستند و همان‌طوری که حرکت می‌کنند به تصویر بکشد.
 

مثلا یکی از زیورآلات او یک مامبای سیاه، ماری زهردار است که طوری آن را طراحی کرده که بدن منعطفش را می‌توان در ذهن مجسم کرد. یکی دیگر از زیورآلات او یک انگشتر طلایی است که چشم‌هایش از یاقوت است و سرش نیز یک الماس منبت‌کاری شده است که به زیبایی دور انگشت قرار می‌گیرد.

الیس تیسیکیس؛ طلاکاری روی شاخ

این خانم جوان بهتازگی دست به تولید و طراحی زیورآلاتی زده است که مناسب فصل تابستان هستند.
مواد مورد استفاده او، مس و سنگ‌های رودخانه برای رنگ و جلادادن به صدف‌های زیبا و شاخ‌های طلاکاری شده است.

پارم مارین؛ طراحی با طلا و موی اسب
پارم مارین نمونه انسانی است که ثابت کرده است پشتکار و کمی استعداد برای موفقیت کافی است و همیشه احتیاجی به تحصیلات دانشگاهی نیست. او توانسته است بدون داشتن هیچ تحصیلات مرتبط با هنر دست به طراحی زیورآلات بزند و تا حدی کارش بگیرد که وگ در مورد او مطلبی جداگانه منتشرکند. کارهای او نو و بدیع است. به طور مثال در یکی از طراحی‌هایش موی اسب رنگ شده و طلا را در کنار یکدیگر قرار داده است.
 

جواهرات او خیلی رنگی و خوش‌آب ورنگ است و برای داشتن ظاهری شیک زیورآلاتی شبیه به آن را باید با لباس‌های خیلی ساده و تیره پوشید.
منبع الهام او چیزهای بسیار کوچک است. مثلا یک بار به رستورانی می‌رود. پیش غذایی که برای او می‌آورند، رنگ‌های جالبی داشته است و همین موضوع ساده تبدیل به یک طراحی زیبا می‌شود.

سارا بلتران؛ سرگرمی با صدف
آیا تا حالا برای سرگرمی از صدف برای خود گردنبند درست کرده‌اید؟ خبر خوشی برایتان دارم و آن این که یکی از طراحان جوان و معروف کار خود را از همین جا شروع کرده است. او در دوران کودکی برای سرگرمی گردنبندهای صدفی برای خود می‌ساخته است. بزرگ که می‌شود همچنان عشق او به دریا و ساحل منبع الهام می‌شود برای طراحی زیورآلات. بیشتر کارهای او شامل صدف‌هایی است که از ساحل و دریا پیدا می‌کند. او از اقیانوس نیز برای رنگ زیورآلاتش الهام می‌گیرد. رنگ‌هایی مانند توسی، آبی، سبز و فیروزه‌ای.

جکی آیش؛ مثل طلسم جادوگرها
او جواهراتی شیک و بوهم طراحی می‌کند. زنجیرهای بلند مجموعه او و بقیه زیورآلاتش مثل طلسم‌های جادوگرهایی است که بعضی وقت‌ها آنها را در فیلم‌ها می‌بینیم. البته با توجه به خانواده‌ای که جکی در آن بزرگ شده است این موضوع چندان جای تعجب ندارد. او یک دورگه مصری – بومی آمریکایی است. هنر او مجموعه‌ای یگانه از دو ملیتی است که در هنر فولک، ریلیکس، طلسم و طلا معروف هستند. یوگا نیز یکی دیگر از مواردی است که در این زمینه به او کمک زیادی کرده است.
 

جواهرات او ترکیبی از فسیل‌های ارگانیک و سنگ‌های قیمتی است. مواد مورد استفاده او تورمالین هندوانه‌ای، ژئود یا پوک سنگ‌های بلوری است. در زیورآلات او سنگ‌های نادر دیگری نیز مانند آزوریت و فیروزه به رنگ بنفش و سوژلیت‌های منحصر به‌فرد دیده می‌شود.

ژولی دو بورپر؛ طراحی با مواد معدنی
او متخصص تولید گردنبندهایی است که از مواد معدنی درست شده است. مواد مورد استفاده او عقیق‌های ظریف و فیروزه است. در مجموعه‌های او سنگ‌هایی به رنگ ارغوانی است که می‌تواند شما را هیپنوتیزم کند.

پاسکال مونووازن؛ همراهی با مرجان و استخوان
کمکم شاهد آن هستیم که گردنبندهای بوهم و دستبندهای خیلی نازک و طبیعی دارد جای دستبندها و گردنبندهای چرمی را می‌گیرد. پاسکال در کارهای خود از مرجان، استخوان و سنگ لابرادوریت استفاده می‌کند. سنگ ریزه و فیروزه مرمرین دیگر مواد مورد استفاده او است. او سعی می‌کند تجربیاتی که از سفر به دست می‌آورد و مناظر زیبایی که می‌بیند را بر روی کارهای دست‌ساز پیاده کند. او به میل و سلیقه خودش به سر هم بندی، بافت و نقاشی کارهایش می‌پردازد. می‌گویند پاسکال از موادی در کارهایش استفاده می‌کند که نیروهای منفی را دور می‌کند.

ماتیلد دانگلد؛ دختری با سلایق شرقی
این طراح سلیقه‌ای آسیایی دارد و در کارهای او بیش از هر چیز تاثیر این قاره مشهود است. بر روی انگشترهای طلا یا جواهر او درخشش سنگ‌های خام و صیقل داده نشده دیده می‌شود. او برای طراحی جواهراتش از کوارتز و پیریت و به تازگی نیز از تورمالین‌هایی به رنگ‌های ملایم استفاده می‌کند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار