ابتکاری برای برطرف کردن ترس نامعقول از مسلمانان در آمریکا
کد خبر: ۳۹۲۵۵
تاریخ انتشار: 2016 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
شورای روابط اسلام و آمریکا در اقدامی ابتکاری با هدف بی اثر کردن تبلیغات اسلام هراسانه در این کشور، آگهی تبلیغاتی طنزآمیزی بروی بسته های آدامس طراحی کرده است که در آن از خنده به عنوان بهترین ابزار برای پایان دادن به نگرانی های غیر مسلمانان یاد می شود. 

نهاد اواد، یکی از مسئولان شورای روابط اسلام و آمریکا، با اشاره به این اقدام ابتکاری و محصول آن که آدامسی بدون قند است و در پایگاه اینترنتی آمازون به فروش می رسد، گفت: « این آدامس نشانه های اسلام‌هراسی مزمن را درمان می کند و از میان همه علائمی که برای اسلام هراسی وجود دارد نارواداری کورکورانه، تعصب نابخردانه و ترس غیرمعقول از مسلمانان را از بین می برد و ابزار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را در استفاده از اسلام و مسلمانان به عنوان سپر بلا بی اثر می کند.»  

اواد گفت این نگاه بسیار طنزآمیز در برطرف کردن ترسی نامعقول که از مسلمانان در آمریکا و در کل مسلمانان وجود دارد بسیار موثر است. 

وی ایده ساخت این آگهی تجاری را نشان دادن چهره واقعی مسلمانانی عنوان کرد که در آمریکا زندگی می کنند به قوانین احترام می گذارند و همچون همه شهروندان دیگر زندگی عادی خودشان را دارند. 

این مقام شورای روابط اسلام و آمریکا به موضع گیری های سیاسی اشاره کرد که برضد مسلمانان و از سوی مقام های ارشد سیاسی این کشور در جریان است و افزود: « متاسفانه افرادی همچون دونالد ترامپ دارند به نارواداری مذهبی ضد مسلمانان دامن می زنند. این موضع گیری ها قانونی نیست و علاوه بر آن اقدامی شرم‌آور است و امیدوارم که اقدام های ابتکاری این چنینی، اثری عمیق در جامعه داشته باشد.»  

وی تاکید کرد با زبان شوخ طبعی و خوشرویی می توان بر تعصب و جبهه گیری ناروا ضد افراد پیروز شد.

 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار