رکورد کوچکترین تخم مرغ جهان شکسته شد+ تصاویر
کد خبر: ۳۹۲۵۰
تاریخ انتشار: 2016 June 07    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
یک مرغ رکورد تولید کوچکترین تخم مرغ جهان را شکست. جورجیا کروچمن – 22 ساله و اهل انگلیس – روز جمعه گذشته وقتی در مزرعه خانگی خود در حال جمع‌آوری تخم مرغها بود با دیدن کوچکترین تخم مرغ جهان شگفت‌زده شد. 

رکورد کوچکترین تخم مرغ جهان شکسته شد+ تصاویر

طول این تخم مرغ تنها 1.55 سانتیمتر است که آن را به کوچکترین تخم مرغ جهان تبدیل می‌کند. پیش از این، طول کوچکترین تخم مرغ جهان 1.8 سانتیمتر بود.

رکورد کوچکترین تخم مرغ جهان شکسته شد+ تصاویر

کروچمن نمی‌داند این تخم مرغ کوچک متعلق به کدام یک از 20 مرغی است که او در مزرعه خانگی خود نگهداری می‌کند. 

این تخم مرغ به دلیل اندازه بیش از حد کوچک خود فاقد "زرده" است. با این حال، جورجیا که اکنون با این تخم مرغ یک رکورد جهانی جدید را ثبت کرده است، می‌گوید شاید در آینده نزدیک از آن یک نیمروی خوشمزه درست کند!

رکورد کوچکترین تخم مرغ جهان شکسته شد+ تصاویر

برای اولین بار در سال 2011 یک مزرعه‌دار آمریکایی مدعی شد مرغش کوچکترین تخم مرغ جهان را گذاشته است. طول آن تخم مرغ 2.1 سانتیمتر بود. اما این رکورد در سال 2014 با اختلاف تنها یک میلیمتر به دست مرغی به نام "مافین" در منطقه سامرست انگلیس شکسته شد! تا اینکه سال گذشته یک مرغ انگلیسی دیگر با گذاشتن یک تخم مرغ 1.8 سانتیمتری رکورددار این عنوان شد.

موسسه گینس در حال حاضر سرفصل جداگانه‌ای به نام کوچکترین تخم مرغ جهان را در کتاب رکوردهای جهانی خود ندارد و تنها رکورد مربوط به کوچکترین تخم پرندگان را در این کتاب ثبت می‌کند که در این سرفصل، در حال حاضر یک قناری هلندی با تخمی به طول 7 میلیمتر و قطر 5.25 میلیمتر از سال 1998 رکورددار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار