افتتاح طولانی ترین تونل راه آهن جهان + تصاویر
کد خبر: ۳۷۶۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 23    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
سوئیس در آغاز ماه ژوئن (12 خرداد 95)، طولانی ترین و عمیق ترین تونل راه آهن جهان را افتتاح می کند. این تونل 57 کیلومتری که یک شاهکار مهندسی است در کوههای آلپ احداث شده است و زمان سفر در سراسر اروپا را کوتاه تر می کند.

تونل "گات هارد" سوئیس حاصل تلاش 17 ساله کارگران است. آنها می بایست در اعماق 7500 فوتی (2286 متری) کوهستان های آلپ، صخره های سنگی را سوراخ می کردند. ساخت این تونل 12 میلیارد دلار هزینه برداشت و در این مدت 8 کارگر جان خود را از دست دادند. جالب است که آب و هوا در هر دو ورودی تونل متفاوت است. داخل تونل نیز از کابل های مسی استفاده شده است. 

قرار است "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان، "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه و "ماتئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا در مراسم افتتاحیه این تونل شرکت کنند. آزمایش قطارها در تونل نیز در مدت چند روز انجام خواهد شد. اکنون قطارها می توانند در مسیری صاف تر و با سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) حرکت کنند. در واقع مسافت سفر میان زوریخ در سوئیس و میلان در ایتالیا از 4 ساعت و نیم به دو ساعت و نیم کاهش می یابد. از این تونل همچنین برای انتقال کالا در سراسر اروپا استفاده می شود.

افتتاح طولانی ترین تونل راه آهن جهان در قلب رشته کوه های آلپ+ تصاویرافتتاح طولانی ترین تونل راه آهن جهان در قلب رشته کوه های آلپ+ تصاویر
افتتاح طولانی ترین تونل راه آهن جهان در قلب رشته کوه های آلپ+ تصاویرافتتاح طولانی ترین تونل راه آهن جهان در قلب رشته کوه های آلپ+ تصاویر
 
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیدآبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
22
دو هفته پیش با قطار اکسپرس از مشهد 14 ساعته به تهران آمدیم!
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
برای کاهش مدت زمان سفر برای ارزش گذاشتن به وقت ملت برای کاهش استهلاک و ... 12 میلیارد دلار هزینه شد. ای کاش در این خبر، مدت زمان ساخت این تونل نیز ذکر میشد.
راستی از ازاد راه تهران - شمال چه خبر؟
آقا آزاد راه نخواستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار