غرق شدن 2 جوان در آبشار بیشه
کد خبر: ۳۷۲۶۲
تاریخ انتشار: 2016 May 19    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
در پی بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان لرستان و در دو حادثه جداگانه سه جوان گرفتار آب‌های خروشان رود در حاشیه آبشار بیشه شدند.
 

 در این حادثه دو جوان جان باخته و سومین نفر توسط یک غواص محلی نجات یافت.

 چند روز قبل پنج پسرجوان برای تفریح به آبشار بیشه در استان لرستان رفته بودند که یکی از آنها به نام حمیدرضا 22 ساله برای شنا داخل آب پرید اما چند دقیقه بعد همه با شنیدن فریادهای کمک‌خواهی این جوان وحشت زده خود را به کنار رودخانه رساندند و حیرت‌زده دیدند او در حال دست و پا زدن است اما کسی جرأت نمی‌کرد برای نجات وی خود را به آبشار خروشان بزند.

 

دقایقی بعد امدادگران هلال‌احمر از راه رسیدند اما با وجود تلاش فراوان موفق به یافتن جسد این جوان نشدند.

سرانجام وقتی از بهمن پرورش غواص کرمانشاهی که سابقه زیادی در یافتن اجساد غرق‌شدگان دارد برای یافتن جسد دعوت شد عملیات جست‌وجو دوباره آغاز شد اما پس از 7 کیلومتر شنا او هم نتوانست جسد جوان غرق شده را بیابد.

 

با این حال همان موقع خبر رسید چند قدم پایین‌تر و در حاشیه رودخانه خروشان دو جوان دیگر از ساکنان کرمان که برای تفریح به حاشیه رودخانه آمده بودند در حال غرق شدن هستند.


این غواص محلی با شنیدن خبر سراسیمه خود را به حاشیه رودخانه رساند تا دو مرد جوان گرفتار در آب‌های خروشان را نجات دهد.


بهمن پرورش در این باره گفت: ابتدا طنابی را به دور کمرم بستم و با یک گالن 20 لیتری آب به سمت یکی از غرق‌شدگان که در وسط آب پرتلاطم روی تخته سنگی گرفتار شده بود شنا کردم.


وقتی به او رسیدم طناب را به صورت فنی همراه با یک گالن 20 لیتری آب دور کمرش بستم که نقش جلیقه نجات را بازی کند و حالت شناور داشته باشد. بعد سر طناب را به طرف کسانی که در ساحل ایستاده بودند انداختم تا او را به بیرون از آب بکشند و از گودالی که در آن گرفتار شده بود نجاتش بدهند.


مرد 34 ساله که مدرس دانشگاه است به این ترتیب از آب بیرون کشیده شد اما دوستش به نام مصطفی کافی 28 ساله در رودخانه غرق شد و جسد این قربانی توسط مردم از آب بیرون کشیده شد. وی ساکن کرمان بود که به همراه استاد دانشگاه برای تفریح به منطقه آبشار بیشه رفته بودند که گرفتار حادثه شدند.


در ادامه نیز جسد حمیدرضا، جوان تویسرکانی که در حادثه اول طعمه آب‌های خروشان شده و جان سپرده بود پس از ساعت‌ها تلاش و جست‌وجو از رودخانه بیرون کشیده شد.


این غریق نجات در پایان از مردم خواست به هیچ عنوان در رودخانه‌ها، پشت سدها، دریا و دریاچه‌ها که محل امن و مناسبی برای شنا نیستند مرتکب اقدام‌های خطرناک و مرگبار نشوند.

ايران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار