گرانترین خودروهای فروخته شده در حراجی‌ها+عكس
کد خبر: ۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار: 2016 May 16    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
ماشین‌های نادر و عجیب همیشه خواهان دارند. مردم بیشترین مبالغ را در قبال بهترین‌ها پرداخت می‌کنند. گهگاه ثروتمندان، میلیون‌ها دلار برای هنر اتومبیل سازی  پرداخت می‌کنند. گرانترین ماشین فروخته شده تاکنون حدود 52 میلیون دلار قیمت داشته است. اما در هیچ جا به ثبت نرسیده است. تنها جایی که می‌توان قیمت خودروهای بفروش رسیده را به ثبت رساند در حراجی‌های عمومی است. 

تعدادی خانه حراج در سطح دنیا وجود دارند که مرکز حراج تخصصی ماشین‌های نایاب هستند. اگر سرمایه کمی دارید باید از فکر شرکت در این مکان‌ها بیرون بیایید.

مجموعه ارایه شده 10 خودرو گران قیمت به فروش رفته در حراجی‌ها هستند. تنها مشکل فروش خودرو در حراجی‌ها ارایه اسناد فروش برای دریافت مالیات به دولت‌هاست. این تنها  راه دانستن گردش مالی برای خرید و فروش خودرو است. افراد با استفاده از آگهی در روزنامه می‌توانند ماشین‌های چند میلیونی خود را بدون ثبت در مکان خاصی به فروش برسانند. 

 

5- فراری تستا روسا پروتوتایپ مدل 1957

این مدل نمونه یکی از 34 اتومبیل ساخته شده از این سری فراری است. اتومبیل مل 1957 نمونه آزمایشی از بوگاتی است که در سال 2011 در حراج گودینگ اند کمپانی به قیمت 16 میلیون و سیصد و نود هزار دلار فروخته شد. تا آن زمان این مبلغ بیشترین پولی بود که در یک حراجی عمومی برای یک خودرو پرداخت شده بود. این خودرو بحث‌های زیادی در بین خریداران بوجود آورد. در مسابقات لومن در سال 1958 این خودرو از بین رفت به طوری کهدو بار در طول مسابقات آتش گرفت. این خودرو بطور کامل بازسازی شده است. 

 

4- فراری 250GTO مدل 1963

به اعتقاد بعضی‌ها این اتومبیل گرانترین خودرو دنیا است.  برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که خودرو GTO 250 با قیمتی در حدود 52 میلیون دلار در یک معامله خصوصی بفروش رسیده است. با توجه به فروش خصوصی نمی‌توان این موضوع را به اثبات رساند. ولی بطور قطع می‌توان گفت: در حراجی آر – ام این اتومبیل به قیمت 19 میلیون و چهارصد هزار دلار فروخته شد. تنها 36 دستگاه از این خودرو تولید شده و همه آنها هم اکنون موجود هستند و به ندرت در حراجی‌ها شرکت می‌کنند. اکثر خودروهای این سری در پشت درهای بسته معامله شده و قیمت آنها افشا نمی‌شود. خریدار این خودرو کریس اونس (Chris Evans) مجری رادیو بریتانیایی است. اونس برای خرید این خودرو سه اتومبیل فراری دیگر را فروخت. 

 

3- فراری 275 GTB  نارت اسپایدر

فراری 275GTB-4 NART Spyder  یکی از 10 خودرو تولید شده از این سری است. تنها صاحب این خودرو ادی اسمیت نام داشت. اسمیت پیشنهادهای برای این خودرو از افرادی مانند استیو مک کویین و رالف لارن داشت و در نهایت خودرو خود را در قبال 27 میلیون و پانصد هزار دلار واگذار کرد. صاحب جدید این اتومبیل زیبا لارنس استرول یکی از موسسین شرکت تامی هیلفیگر است.

 

2- مرسدس بنز W196R Silver Arrow مدل 1954

مرسدس بنز W196R Silver Arrow مدل 1954 خودرویی مسابقه ای و برنده 9 دوره از 12 دوره مسابقات گرند پریکس است.  مرسدس بنز فقط 14 خودرو از این نمونه تولید کرد. فقط 10 دستگاه از این خودرو مشاهده شده است. 3 دستگاه از آن در موزه و 6 دستگاه دیگر در شرکت مرسدس بنز در آلمان است. بنابراین، این تنها خودرو مرسدس بنز W196RSilver Arrow مدل 1954 که صاحبی حقیقی دارد.  این  اتومبیل در مسابقات لومن به رانندگی خوان منوئل فانگیو شرکت کرد. خوان منوئل فانگیو سرشناس‌ترین و محبوبترین راننده  همه زمان‌ها نامیده شده است. در سال 2013 در حراجی انگلیسی بونهامس به قیمت 29 میلیون و ششصدو یک هزار دلار فروخته شد. 

 

1-  بوگاتی 57SC Atlantic مدل 1936

بوگاتی 57SC Atlantic مدل 1936 در سال‌های 1936 تا 1940 تولید شد. طراحی این اتومبیل به عهده ژان بوگاتی فرزند اتور بوگاتی بنیانگذار بوگاتی بود. 4 دستگاه از این خودرو تولید شده و در حال حاضر 2 دستگاه از این مدل وجود دارد. یکی مدل 1938 در اختیار رالف لارن و این خودرو که در سال 1936 تولید شده در اختیار دکتر پیتر ویلیامسون است. در حراجی گودینگ اند کمپانی به قیمت  43 میلیون و هفتصد هزار دلار  فروخته شد.


مد آنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار