فرگوسن از بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه‌ایش می‌گوید
کد خبر: ۳۶۹۱۳
تاریخ انتشار: 2016 May 16    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
سر الكس فرگوسن آن را بزرگ‌ترين اشتباه حرفه‌اي خودش مي‌داند؛ اينكه سال 2001 اعلام كرد آخر فصل از فوتبال كناره‌‌گيري مي‌كند. فرگي آن موقع 15 سال روي نيمكت منچستر‌يونايتد نشسته و جام‌هاي متعددي را با اين تيم گرفته بود اما به گفته خودش انتشار خبر تصميمش براي كناره‌‌گيري تأثير بدي را تا ادامه فصل روي تيم گذاشت: «بزرگ‌ترين اشتباهي كه من كردم اين بود كه اول فصل اعلام كردم اين آخرين فصل من است. فكر مي‌كنم خيلي از بچه‌ها تحت تأثير قرار گرفتند. با خودشان حتماً فكر كرده بودند كه «اوه» مربي كه دارد مي‌رود اما وقتي من در ژانويه نظرم را تغيير دادم دوباره در مورد يونايتد فكر كردم و توانستيم تيم را به اوج برگردانيم.»

  فرگوسن_کی روش فرگوسن از بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه‌ایش می‌گوید!

اما تا پيش از آن پيتر كنيون، مدير اجرايي باشگاه، با سيل تماس مدير برنامه‌هايي روبه‌رو شد كه مي‌خواستند بهترين مربيان را به عنوان جانشين مناسبي براي فرگوسن معرفي كنند. اسون گوران اريكسون كه آن زمان مربي تيم انگليس بود هم فاش كرد بعد از جام جهاني‌ 2002 يك قرارداد مخفيانه امضا كرده بود كه مربي شياطين سرخ بشود. همان‌طور كه فرگوسن گفت نتايج تيم افت كرده بودند. شياطين سرخ آن فصل به رتبه سوم رسيدند و اختلاف‌شان با آرسنال صدرنشين 10 امتياز بود. آنها در دور چهارم جام‌حذفي از دور مسابقات كنار رفتند و در جام اتحاديه هم در دور سوم. ليگ قهرمانان تنها چالش باقي‌مانده آنها بود تا اينكه در نيمه‌نهايي كنار رفتند. فرگوسن اما نظرش را تغيير داد، در اولدترافورد ماند و فصل تازه‌اي از موفقيت‌هاي باشگاه را رقم زد.

 

اين مربي اسكاتلندي 11 سال ديگر هم در اين تيم ماند و 6 جام ليگ برتر، سه جام اتحاديه و جام‌حذفي و ليگ قهرمانان را به دست‌ آورد: «گوش كردن به حرف‌هاي كادر فني خيلي مهم است. سال 2005 در آن دوره ما هيچ جامي نگرفتيم. قبلش من تلاش كرده بودم كه بازنشسته بشوم و اين مسئله روي همه تأثير منفي گذاشته بود. اشتباه بزرگي بود كه بعداً من و همسرم و سه پسرم نظرمان را تغيير داديم و من كارم را دوباره شروع كردم. بعد از آن وين روني و كريستيانو رونالدو به تيم آمدند و تيم جان تازه‌اي گرفت. خيلي عجيب بود كه در دوره پس از آن ما به طرز فوق‌‌العاده‌اي توانستيم نتايج خوبي بگيريم و تعداد قهرماني‌هاي‌مان بالا رفت.»


جام نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار