گوگل بخشی دیگر از تحریم ها را لغو کرد
کد خبر: ۳۶۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 14    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

با گذشت چند ماه از برجام، گوگل تحریم چند سرویس خود که تاکنون برای ایرانیان محدود و غیر قابل دسترس شده بود را برداشت و ایرانیان می توانند از این سرویس ها استفاده کنند.

گوگل سرویس های گوگل آنالیتیک و سایت آندروید را از لیست سرویس های تحریم شده برای ایرانیان خارج کرده است و از این پس ایرانیان و علی الخصوص توسعه دهندگان ایرانی نیز میتوانند از این سرویس ها استفاده کنند.

گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی سرویس های متعددی را به مخاطبین خود ارائه میدهد که برخی از این سرویس ها برای ایرانیان از دسترس خارج می باشد و این اتفاق این امید را به ما می دهد که تحریم های حوزه فناوری اطلاعات و خدمات آن توسط تمام شرکت های IT، به زودی برداشته شود و ایرانیان بتوانند از آنها استفاده کنند.

سرویس های رفع تحریم شده و قابل دسترس برای ایرانیان شامل ابزار گوگل آنالیتیک و وبسایت آندروید می باشد.

گوگل آنالیتیک https://www.google.com/analytics/ ابزار آنالیز وب سایت است و طراحان و مدیران سایت ها با استفاده از آن می توانند آمار لحظه ای و دقیقی را به همراه بررسی رفتار مخاطبان خود، در اختیار داشته باشند.

سیستم عامل اندروید یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم عامل های دنیاست و سایت اندروید http://developer.android.com/ به عنوان مرجعی برای برنامه نویسانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند مشغول به فعالیت می‏باشد.

دیگر سرویس گوگل که رفع تحریم و برای ایرانیان قابل دسترس شده است سایت Developers.google.comاست که به عنوان مرجع API ها و مستندات گوگل برای برنامه نویسان مطرح می باشد.
در صورت رفع تحریم از سرویس دیگر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

كيليك
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
تا این زمان که من تست کردم هنوز گوگل اجازه دانلود نمیده
اما سایتش باز می شه و امکان بازدید از سایتش هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار