انتشار تصاویر فرزندان باعث جریمه والدین می شود
کد خبر: ۳۶۵۸۷
تاریخ انتشار: 2016 May 12    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
دولت فرانسه به والدين  هشدار داده است كه انتشار عكس هاي خصوصي كودكان و نوزادان در فيس بوك ممكن است در آينده جريمه نقدي و حتي زندان برايشان به همراه داشته باشد.

مقامات اين كشور قانوني تصويب كرده ان كه طبق آن كودكان فرانسوي مي توانند به دليل انتشار عكس هاي  زمان نوزادي خوداز والدين خود تا سقف ٤٥ هزار يورو غرامت دريافت كنند و يا آنهارا تا ١ سال به زندان بیندازند.

جریمه والدینی که تصاویر فرزندانشان را منتشر می کنند

در سال هاي آينده ، كودكان به راحتي ميتوانند به دليل انتشار عكس هاي زمان طفوليت خود، پاي والدينشان را به دادگاه باز كنند. كودكان در سنين به خصوصي علاقه ايي ندارند كه مقابل دوربين عكاسي ژست بگيرند و يا بي حركت بمانند و عكس هايشان در شبكه هاي مجازي پخش شود.


اما نكته نگران كننده تري كه در مورد اين موضوع وجود دارد اين است كه افراد غريبه ممكن است از اين عكس هاي منتشر شده سواستفاده كنند و يا در شبكه اينستاگرام خودرا به جاي والدين جا زده و عكس ها را بدزدند كه واقعا مسئله نگران كننده ايست. 


با اين وجود تصويب  قانوني توسط مقامات يك كشور كه طبق آن والدين كودكان بايد به دليل افتخار به فرزندان خود توبيخ شوند چندان منطقي به نظر نيايد، اما خطر سواستفاده از عكس ها را نيز نميتوان كم در نظر گرفت.همچنين با حذف تگ روي عكس هاي نوزاداني كه به تازگي تصاويرشان به روي شبكه هاي مجازي منتشر شده ،عملا دنبال كردن و پيدا كردن افراد حقيقي غير ممكن مي شود.

اين مسئله آنجا نگران كننده تر مي شود كه بعد از مدتی هويت فردي کودکان توسط شخص ديگري مخدوش و يا دستكاري شده است حالا چه توسط والدينشان چه فردي غريبه و اين مسئله ممكن است موجب خشم و ترس آن ها شود . بايد براي اينگونه افراد راه حلي قانوني در نظر گرفته شود كه بتوانند از آن طريق نگراني خود را ابراز كنند.


باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار