زنده گیری افعی 2متری در یك واحد مسكونی در فسا
کد خبر: ۳۵۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 02    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
نادر نوح پیشه، روز دوشنبه  اظهار داشت: در تماس تلفنی مردم با سامانه 125 آتش نشانی فسا و اعلام وجود یك حلقه مار سمی در جلو در یك واحد مسكونی این شهر، تیم امداد به محل مورد نظر اعزام شد.

وی بیان كرد: این مار سمی كه از در حیاط منزل یك واحد مسكونی قصد ورود به منزل را داشت باعث رعب و وحشت اهالی خانه و همسایه ها شده بود.
نوح پیشه افزود: تیم امدادی آتش نشانی فسا پس از حضور در محل مورد نظر، این مار افعی سمی خطرناك را به صورت زنده به دام انداخت.

او گفت: این مار افعی كه از بیابان های اطراف شهرستان فسا وارد شهر شده بود پس از زنده گیری به اداره محیط زیست شهرستان فسا تحویل داده شد تا به زیستگاه اصلی خود بازگردانده شود.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان فسا نیز در مورد این نوع مار گفت: این خزنده از نوع مارگرز و از خانواده افعی است كه سر پهن و مثلثی شكل، پوزه پهن با لكه های قهوه ای رنگ همراه با خال های ریز تیره، از مشخصات این مار است و بیشتر در شمال غرب و جنوب كشور زیست می كند.

سعید هرمزیان افزود: زاد و ولد این مار در تابستان و با 35 تخم است و از مارمولك ها، ‌موش ها، گنجشك ها و تخم پرندگان تغذیه می كند، محل زیستگاه این نوع مارها در كوهستان ها، لای سنگ ها و بوته‌ها، تپه ماهورها و علفزارهاست.

وی، ضمن هشدار به مردم در باره زنده گیری مارها بیان داشت: این مارها به علت خشكسالی و كم آبی از مناطق كوهستانی به طرف آبادی ها و شهرها حركت می كنند و حتی سم نوزاد این نوع مارها می تواند یك فرد بالغ را از پا درآورد.

شهرستان فسا در فاصله 130 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
ايرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
عجیبه که اون لحظه هیچ گوشی یا دوربینی نبوده عکس بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار