یک زن در آمریکا به صادرات غیرقانونی فناوری پهپاد به چین متهم شد
کد خبر: ۳۴۵۰۳
تاریخ انتشار: 2016 April 22    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

یک زن در آمریکا به صادرات غیرقانونی فناوری پهپاد به چین متهم شد

بر اساس اسنادی که روز پنجشنبه توسط دستگاه قضایی آمریکا منتشر شد، یک زن در ایالت فلوریدای این کشور به مشارکت در صادرات غیر قانونی فناوری های مورد استفاده در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب به یک شرکت دولتی چین متهم شد.

بر اساس کیفرخواست صادر شده، «امین یو Amin Yu » که 53 سال سن دارد و ساکن شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا است، در فاصله سال های 2002 تا ماه فوریه سال 2014 تلاش کرد به سامانه ها و تجهیزات مورد استفاده در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب دست پیدا کند. 

بر اساس کیفرخواست تنظیم شده، اتهامات «یو» به 18 مورد بالغ می شود که از جمله آنها می توان به فعالیت به عنوان یک عامل غیر قانونی برای یک دولت خارجی، صادرات غیر قانونی و همچنین پولشویی اشاره کرد.

 همچنین بر این اساس، «یو» عمداً، اقدام به صادرات موادی کرد که بر اساس قوانین آمریکا، مجاز به صادرات آنها نبود.

بر اساس اسناد قضایی منتشر شده، «دانشگاه مهندسی هاربین»‌ چین برای دولت و ارتش این کشور، فعالیت های تحقیق و توسعه انجام می دهد.

«یو» یک شهروند چینی است و در آمریکا اقامت دایم و قانونی دارد. وی ابزار و قطعات صادر شده به چین را از شرکت های مختلفی در آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی تهیه کرده است. از جمله این قطعات می توان به یک دستگاه تعیین موقعیت صوتی در زیر آب اشاره کرد که از آن در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب استفاده می شود.

این پرونده قضایی باعث تشدید تنش ها میان آمریکا و چین در خصوص حقوق مالکیت معنوی می شود.

بر اساس اعلام پلیس فدرال آمریکا، شمار موارد جاسوسی اقتصادی در این کشور در سال 2015 با 53 درصد افزایش روبرو بود که در بیشتر این موارد، اتباع کشور چین دست داشته اند.


صداوسيما
آخرین اخبار