به دنبال گذشته همسر خود نباشید
کد خبر: ۳۳۵۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 13    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
منظور از اینکه می گویند به گذشته طرف مقابلتان فکر نکنید، این است که زوجین باید افکار مزاحم را از خود دور کنند و نگذارند حسادت به موضوعی در گذشته، باعث بر هم زدن آرامش زندگی شان شود. گذشته مسأله مهمی است اما اهمیت آن زمانی معلوم می شود که در آینده فرد تاثیر گذار است.
به دنبال گذشته همسر خود نباشید  ریحانه عزیزی در خصوص اینکه گذشته هر کس متعلق به شخص اوست، گفت: هر فردی باید به این فکر کند که عمق یا میزان عاطفه خرج شده در رابطه های گذشته هر کسی به خود او مربوط است و نکته ی قابل توجه اینکه آن اتفاق در گذشته رخ داده و پرونده ی آن دیگر بسته شده است.
 

نیازی نیست درباره گذشته آدم ها اطمینان کسب کنید زیرا برای ازدواج موضوعی که از ضرورت بیشتری برخوردار است پاک بودن فرد است، حتی اگر در گذشته دچار اشتباهاتی شده باشد. برای آنکه بخواهید فردی برای زندگی مشترک خود انتخاب کنید، لازم است شرایط فعلی او را در نظر بگیرید و به حال فعلی او اطمینان پیدا کنید .اعتماد به شرایط کنونی فرد این اطمینان خاطر را به شما می دهد که هرگونه اتفاقی در گذشته وی در زندگی حال و آینده شما تأثیری ندارد.

به دنبال گذشته همسر خود نباشید

می توان این مسأله را نقطه مثبتی برای فرد در نظر گرفت و به این نکته پی برد که او از خطای خود پشیمان است و تنها مسأله که از گذشته خود به یاد دارد، درسی است که از آن موضوع گرفته است. گفتنی است گاهی اوقات افراد به دلیل آنکه نمی دانند طرف مقابلشان در برابر گذشته ی آنها چه واکنشی نشان می دهد، از بازگو کردن آن خودداری می کنند.


منظور از اینکه می گویند به گذشته طرف مقابلتان فکر نکنید، این است که زوجین باید افکار مزاحم را از خود دور کنند و نگذارند حسادت به موضوعی در گذشته، باعث بر هم زدن آرامش زندگی شان شود. گذشته مسأله مهمی است اما اهمیت آن زمانی معلوم می شود که در آینده فرد تاثیر گذار است. اگر یکی از طرفین عادت های بدی دارد که هنوز آن ها را ترک نکرده، لازم است فرد مقابل به طور دقیق تری آن را بررسی کند.

برای مقابله با چنین افکاری می توان با  پر مشغلگی حواس خود را از فکرهای منفی دور کرد.همچنین می توان با فکر کردن به لحظه های خوب و خوش زندگی و قرار دادن خود جای طرف مقابل به بهبود شرایط کمک کرد.
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
maraghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
با سلام بزرگان دین در این خصوص جمله بسیار خوبی دارندو آن سفارش به این موضوع هست که به گذشته افراد کنکاش نکنید ....
.ولا تجسسوا...
و اون جمله
به گذشته افراد کاری نداشته باشید چون اگر خودتان هم باغچه زیبای خانه تان را هم بیل بزنید حداقل یک کرم خاکی را در آن خواهیددید.
حاج اسماعیل دولابی
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
5
6
عالی بود، ضمنا اگر کسی عادت بدی دارد باید به خود او گفته شود و انگاه انتظار ترک عادت داشت.
مهدی ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
6
گذشته فرد جزیی از شخصیت فرده که هنجارها و جهان بینی فرد و دید اون به دنیا رو نشون میده.ازدواج که بچه بازی نیست که با این تزهای روشنفکرانه نماتون دارین لوسش میکنین.باید در مورد گذشته فرد مورد نظرتون همه چیز رو بدونید.حلال یا شما این شرایط رو قبول میکننین یا نه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
لایک به نظرت..عالی بود..
ناشناس
| |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
انسان یک سیستم پویا است به این معنی که دائما قابلیت تغییر و یادگیری دارد، چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی، در دین نیز با مبحث توبه روبرو می شویم که به معنی کنار گذاشتن اشتباهات و جبران خطا است و چه بسا انسان توبه کار از افرادی که تصور می کنند بواسطه عدم اشتباه انسانهای خوبی هستند جایگاه بالاتری داشته باشد و حضرت علی می فرمایند اگر شخصی را شب در حال گناه دیدی صبح او را به اندیده منگر که شاید توبه کرده باشد، که بیانگر اهمیت وضع کنونی در اغاز یک رابطه می باشد. ولی برخی انسانهایی که دچار بدبینی و سختگیری مفرط هستند و بعضا بنام دین و مذهب دائما در پی عیبجویی و برچسب زدن به دیگرانند، مهمتر اینکه گذشته هر فرد را باید از خود او هم جویا شد نه صرفا افراد مغرض و یا حتی افراد نزدیکی که شناخت چندانی ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
3
قبل از ازدواج چشمهایت را باز کن، بعد از ازدواج ببند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
1
1
لایک به ناشناس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار