موج گرفتگی یک نفر بر اثر انفجار مین در قصرشیرین
کد خبر: ۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: 2016 April 10    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

موج گرفتگی یک نفر بر اثر انفجار مین در قصرشیرین

انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به موج گرفتگی یک نفر منجر شد.  معاون  فرماندار قصرشیرین روزگذشته افزود: در جریان این حادثه یک دستگاه بولدوزر متعلق به شرکت پاکسازی مین در مسیر قصرشیرین به خسروی  با مین برخورد کرد که پس از انفجار راننده آن دچار موج گرفتگی شد.

 

نعمت ا... نازپرورده اظهار کرد: راننده این بولدوزربه بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین منتقل و بولدوزر نیز دچار خسارت شد.وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قصرشیرین5مورد انفجار مین رخ داد که در3انفجار در مجموع 11 راس گوسفند که در منطقه در حال تعلیف بودند، تلف شدند و در چهارمین و پنجمین انفجار نیز 2 دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی دچار خسار شده و راننده این خودروها دچار موج گرفتگی شدند.

 

سال گذشته نیز در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان قصرشیرین، 6 نفر کشته و 31 نفر مجروح شدند.جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد با وجود این، از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به تعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

خراسان
آخرین اخبار