خودرویی که با آب کار می کند
کد خبر: ۳۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 06    -    ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
یکی از اعضای کانون ملی نخبگان موفق به اختراع فرمولی شده که با استفاده از آن، از آب به جای سوخت های دیگر برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می شود. او می گوید استفاده از این سوخت هیچگونه زیرساختی نمی خواهد اما خودروسازان کشور ما تمایلی به انجام این کار ندارند.

 علاء الدین جاسمی زرگانی با بیان اینکه در سال 2008 موفق به کشف این فرمول شده ام، اضافه کرد: اما با سیاست هایی که داشتیم رونمایی از این طرح تاکنون میسر نشده بود و اکنون با حمایت استاندار البرز و وزارت کشور قصد تجاری سازی آن را داریم.

وی افزود: من خودرویی اختراع نکرده ام بلکه سوخت خودرو را می توانم تغییر دهم. بدون اینکه موتور خودرو را دستکاری کنیم این امکان وجود دارد که خودرو به جای بنزین با آب حرکت کند.

جاسمی توضیح داد که روش کار خودرو با آب به این صورت است که چون فرمول آب هیدروژن 2 و اکسیژن یک است. بنابراین هیدروژن را از آب جداسازی و از آن به عنوان سوخت استفاده می کند. گرچه تاکنون از هیدروژن برای مسائلی همچون ارسال موشک و مسائل ماهواره ای استفاده می شده است.

به گفته مخترع خودرو آب سوز این سوخت کاملا سبز بوده و هیچ آلودگی ندارد. چراکه پسماند آن بخار آب و با محیط زیست کاملا سازگار است. اما تاکنون خودروسازها تمایلی به همکاری نداشته اند.


برنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ضد حمله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
3
0
منم جای هر خودروساز دیگه ای بودم، از این طرح بیخود استفاده نمیکردم!
وقتی که از پالایشگاه های ما، کلی گاز هیدروژن به دست میاد، چه لزومی داره که آب رو از بین ببریم تا به هیدروژن برسیم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
یه بار دیگه متن رو بخون. وقتی هیدروژن با اکسیژن هوا ترکیب بشه و حرارت لازم برای راندن خودرو رو تولید کنه، محصول این ترکیب میشه بخار آب. یعنی آب دوباره تولید میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
1
این چه حرفیه
خب برای جدا کردن اکسیژن و هیدروژن باید انرژی مصرف کنه
این یعنی آلودگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار