راهنمای حل جدول سودوکو
کد خبر: ۳۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
bato-adv
bato-adv
هر چند این بازی برای اولین بار در یک مجله پازل آمریکایی در سال ۱۹۷۹ انتشار یافت، انتشار آن به طور مستمر و پی‌گیر برای نخستین مرتبه بر می‌گردد به ژاپن در ۱۹۸۶ و از سال ۲۰۰۵ این سرگرمی به محبوبیت جهانی دست یافت و نخستین مسابقه ملی آن در سال ۲۰۰۸ در فیلادلفیا، آمریکا برگزار شد.
راهنمای حل جدول سودوکو  سودوکو، مخفف یک عبارت ژاپنی 数字は独身に限る که خوانده می‌شود سوجی وا دوکوشین نی کاگیرو به معنی «ارقام باید تنها باشند» است. هر چند این بازی برای اولین بار در یک مجله پازل آمریکایی در سال ۱۹۷۹ انتشار یافت، انتشار آن به طور مستمر و پی‌گیر برای نخستین مرتبه بر می‌گردد به ژاپن در ۱۹۸۶ و از سال ۲۰۰۵ این سرگرمی به محبوبیت جهانی دست یافت و نخستین مسابقه ملی آن در سال ۲۰۰۸ در فیلادلفیا، آمریکا برگزار شد. در ایران برای اولین بار روزنامه همشهری در سال ۱۳۸۵ ه.ش اقدام به چاپ سودوکو به صورت روزانه کرد.

قانون بازی

1- در هر سطر اين جدول ارقام ۱ تا ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
2- در هر ستون اين جدول ارقام ۱ تا ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
3- در هر مربع ۳x۳ جدول ارقام ۱ تا ۹ بدون تکرار قرار گیرد.



روش حل

ابتدا در تمام خانه‌های خالی جدول، اعداد را از یک تا نه می‌نویسیم.
سپس به سراغ یکی از اعدادی که از قبل توسط طراح نوشته شده می‌رویم و تمام اعداد مشابه آن را که در عرضش (بصورت افقی)قرار گرفته‌اند را پاک می‌کنیم و سپس یک خط افقی در بالای آن عدد می‌کشیم که مشخص باشد.

در این مرحله همانند مرحله قبل عمل می‌کنیم؛ با این اختلاف که در تمام خانه‌های عمودی در بالا یا پایین عدد مورد نظر اعداد مشابه را پاک می‌کنیم وسپس با یک خط عمودی در کنار آن عدد آن را مشخص می‌نماییم. اکنون باید اعداد مشابه عدد مورد نظر را در مربع نه خانه‌ای متناظر، پاک کنیم وعدد را با یک دایره بر دور آن مشخص کنیم.

فقط سه مرحله قبلی را در مورد تمام اعداد از قبل نوشته شده (اعداد چاپی) تکرار کنیم و کشیدن خطهای عمودی افقی و دایره را بر آن عددها نباید فراموش کنیم که این عمل می‌تواند به شما نشان دهد که کدام یک از قلم افتاده‌است.

وقتی که تمام اعداد چاپی با هر سه علامت مشخص شد کار ما تا این مرحله تمام شده‌است. در این مرحله به دنبال خانه‌هایی می‌گردیم که فقط یک عدد در آنها باقی مانده و آن اعداد را پررنگ می‌کنیم.

ما باید در هر ستون نیز عددی را که فقط یکبار درآن ستون آمده را پیدا کنیم که این عدد یقینا جواب همان خانه‌است و این عدد را هم پررنگ کنیم. اکنون در هر مربع نه خانه‌ای عددی را که فقط یکبار در این نه خانه آمده‌است را یافته و به عنوان جواب یادداشت می‌کنیم.

1doost.com





bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
تو موبايل چطوري اينكارو بكنيم؟
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
راه حل های سریع سودوکو
مهمترین نکته در حل کردن سودوکو توجه و تمرکز روی مربع های 3*3، ردیف ها و ستون های پر تراکم و دارای تعداد اعداد زیاد است. مثلا یک ستون یا ردیف یا مربع فقط با 3_4 عدد بسادگی کامل می شود.
پس اولویت اول در حل کردن تکمیل کردن نقاط پر تراکم است.
اولویت دوم
در سودوکو که مربعی 9*9 می باشد طبق قوانین باید در هر ستون و ردیف و مربع فقط 9 عدد 1 تا 9 بدون تکرار باشد.
پس باید در جدول از هر عدد 9 تا وجود داشته باشد.
با نگاهی ساده متوجه می شویم که بعضی از اعداد دارای تعداد بیشتر از سایرین در جدول است پس با بررسی سطر و ستون و مربعی که فاقد این عدد است و تراکم هم در آن بالا است را تکمیل می کنیم.
اولویت سوم
بررسی سه ستون یا ردیف (هرکدام تراکم بیشتر بود) بطور کامل بعد رفتن به سمت ردیف و ستون بعدی
مثال در سه ستون اول مثلا از عدد 2 فقط باید سه تا باشد. اگر از عدد 4 در سه ستون دو تا بود (قانون عدم تکرار در مربع 3*3 و ستون 9 تایی) بجای پیدا کردن تک تک نقاط خالی فقط باید ببینیم که عدد 4 باقیمانده کجا باید قرار بگیرد که با کمی تجربه خواهیم دانست که با توجه به اینکه دو عدد 4 داریم عدد 4 بعدی فقط در 3 خانه خواهد بود (بررسی ستونی یا ردیفی)
بعد رفتن به سه ستون یا ردیف بعدی
نکته
مثلا اگر در بررسی ستون های یک و دو( یا...) مربع اول و دوم سمت راست از اعداد 7،8 دو تا بود نتیجه می گیریم که در ستون سوم برای اعداد 7و8 و یک عدد دیگر فقط سه خانه وجود خواهد داشت.
و...
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv