سرقت های دزد خیرخواه مقابل عابر بانک +عكس
کد خبر: ۲۹۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 04    -    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
27آبان امسال پیر مردی پیرمردی با مراجعه به کلانتری 115 رازی به ماموران اعلام کرد که از حساب عابربانکش مبلغ دو ملیون و 700 هزار تومان به حساب فردی ناشناسی واریز شده است . او در مورد نحوه سرقت پول از حسابش گفت: چند روز قبل مرد 50 ساله ای به بهانه کمک برای انجام عملیات بانکی به من نزدیک شد و فکر می کنم او پول را از حسابم برداشت کرده باشد. سرقت های دزد خیرخواه مقابل عابر بانک

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب افراد" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اپیرمرد پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : قصد انتقال مبلغ 3 میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده ام را داشتم .


حین انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز ، فردی میانسال به بهانه کمک کردن و احتمال انجام اشتباه از سوی بنده در زمان انجام عملیات بانکی ، به من پیشنهاد کرد تا وی مبلغ 3 میلیون را به حساب مورد نظرم را واریز کند. پس از انجام عملیات بانکی و انتقال وجه ، این شخص کارت عابربانک بنده و همچنین رسید انجام تراکنش بانکی را بازپس داد داد و مدعی شد که انتقال وجه با موفقیت انجام داده و پس از آن از محل دور شد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش عنوان کرد : طی تماس تلفنی با اعضای خانواده به آنها اطلاع دادم که مبلغ سه میلیون تومان به حسابشان واریز شده اما آنها در تماس مجدد عنوان کردند که تنها مبلغ 300 هزار تومان به حسابشان واریز شده است. بلافاصله به بررسی رسید دستگاه پرداخته و آن زمان بود که متوجه شدم مبلغ انتقال وجه به حساب 300 هزار تومان بوده در حالیکه 3 میلیون تومان از حسابم برداشت شده بود.


بلافاصله به دستگاه خودپرداز مراجعه و در بررسی تراکنش مالی حساب خود متوجه شدم که طی دو عملیات همزمان بانکی ابتدا مبلغ دو میلیون و 700 هزار تومان از حسابم به حساب ناشناسی واریز و سپس مبلغ 300 هزار تومان به حساب اعضای خانواده ام واریز شده است و من دقتی در مبلغ واریزی به حساب نکرده و تصور کرده بودم که سه میلیون تومان به حساب اعضای خانواده ام منتقل شده است.

در بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته ، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که مبلغ دو ملیون و 700 هزار تومان مورد نظر به حساب خانمی ساکن شهرک مشیریه واریز شده است. این خانم در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که کارت عابر بانک حسابش را در اختیار دامادش به نام رضا قرار داده است .

با شناسایی رضا به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار با 12 فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، استفاده از اسناد مجعول ، کلاهبرداری ، صدور چک های بلامحل و ... ، شناسایی تصویر رضا توسط مالباخته و نهایتا مطابقت تصویر وی با تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، دستگیری رضا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با شناسایی مخفیگاه "رضا . ع" در منطقه شوش و اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، متهم 27 بهمن دستگیر شد. متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از افراد دارای سنین بالا و برداشت پول از حساب آنها به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعهکنند.


ميزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
پیشنهاد میکنم از آقا رضا یه تست آی کیو هم بگیرین!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار