4 سال حبس در انتظار یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای دیگر
کد خبر: ۲۹۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
یکی از روزنامه‌نگاران برجسته ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان در هفت مطلبی که برای وب‌سایت خبری "رادیکال" نوشته است، با مجازات چهار سال حبس روبروست.

به نقل از پایگاه خبری حریت، این درخواست از سوی دادستانی عمومی و بر مبنای شکایت وکیل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تنظیم شده است و مربوط به هفت مطلب خبری جنگیز چاندار، روزنامه‌نگار مطرح ترکیه‌ای بین 26 ژوئیه تا 19 اوت می‌شود.

چاندار به جرم نقض ماده 299 قانون مجازات ترکیه دادگاهی می‌شود و چنانچه گناهکار شناخته شود، با مجازات یک تا چهار سال حبس روبرو می‌شود. روند رسیدگی به پرونده وی از هفتم آوریل آغاز می‌شود.

چاندار در مصاحبه با وب‌سایت خبری "تی 24" گفت که در 26 فوریه اخطاریه دریافت کرده است و بر همزمانی آن با تولد اردوغان و آزادی "جان دوندار" و "اردم گل" از روزنامه‌نگاران ترکیه‌ای از زندان اشاره کرد. دوندار و گل از روزنامه‌نگاران محبوس روزنامه جمهوریت بودند که پس از 92 روز آزاد شدند و دادگاه قانون اساسی ترکیه حکم داد که حقوق آنها نقض شده است.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
0
ایتدا به امر تشکر میکنم از دادگاه قانون اساسی ترکیه بابت آزادی آن دو روزنامه نگار و امیدوارم این دادگاه دست بکار شود و جلوگیری کند از ضایع شدن حق کسی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار