اشتغال ۱۱۰۰ زن در معادن کشور
کد خبر: ۲۸۸۴۸
تاریخ انتشار: 2016 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
bato-adv
bato-adv
در چهارمحال و بختیاری، عارف حامدی امروز در گردهمایی معدن‌داران استان و نخستین انتخابات هیات موسس و هیان مدیره خانه معدن چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان بیست و هشتمین استانی است که خانه معدن در آن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل قوی این استان در حوزه معدن افزود: این استان نیازمند کار سیستماتیک و اکتشافی است که امیدواریم با تشکیل خانه معدن استان در این زمینه فعالیت بیشتری را شاهد باشیم.
حامدی بررسی طرح‌های بهره‌برداری و اکتشاف ارائه شده از سوی متقاضیان را از وظایف خانه معدن عنوان کرد و گفت: خانه معدن تشکلی قوی و مدافع حقوق بهره‌برداران معادن کشور است و با تشکیل نمایندگی‌های این تشکل در استان‌ها بهره‌برداران مسائل و مشکلات خود را راحت‌تر پیگیری خواهند کرد و به نوعی تسهیل در امور معدنی کشور شکل خواهد گرفت.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و دارندگان پروانه اکتشاف به منطور آشنایی بیشتر با قوانین معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و پایان یافتن برجام فعالیت‌های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن بیشتر شده و شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این حوزه باشیم.

حامدی با بیان اینکه بهره‌برداران معادن کشور درصدی از فروش مواد معدنی را به عنوان حقوق دولتی به حساب دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه این حقوق با تلاش اعضای خانه معدن ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که همین اتفاق حادث شود.

وی در پایان به تلاش دولت در راستای توسعه واحدهای فراوری مربوط به بخش‌های مختلف اشاره و گفت: از ۸۰۰۰ پروانه صادر شده در بخش معدن ۱۲۰۰ پروانه مختص بانوان است و از ۸۴ هزار شاغل بخش معدن نیز ۱۱۰۰ نفر خانم هستند.
ايسنا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv