وقوع وزش باد شدید و گرد و خاک در جنوب غرب ایران
کد خبر: ۲۸۵۶۹
تاریخ انتشار: 2016 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
 احد وظیفه گفت: داده‌های هواشناسی در حال حاضر کاهش چگالی گرد و خاک را در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که از امشب از چگالی گرد و خاک در مناطق مرکزی و تهران کاسته شود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید جنوب شرقی تاجنوبی (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) بر روی شبه‌جزیره عربستان تا عراق و غرب و جنوب غرب ایران طی دوشنبه و سه‌شنبه رخ خواهد داد، اظهار کرد: این شرایط موجب وزش باد شدید و گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان، عراق و جنوب غرب ایران خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: موج دوم گرد و خاک که بتدریج از روز دوشنبه استان‌های نوار غربی ایران را در بر خواهد گرفت، انتظار می‌رود که کانون تولید گرد و خاک علاوه بر شمال شرق عربستان، بتدریج نواحی مرکزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد.

به گفته وظیفه، با ورود تدریجی جبهه هوای سرد از بعدازظهر روز سه‌شنبه چهارم اسفند، منطقه شمال غرب تا جنوب غرب کشور با بارندگی همراه خواهد شد که دامنه منطقه بارندگی تا روز چهارشنبه به استان‌های مرکزی و دامنه‌های البرز نیز گسترش خواهد یافت، همچنین بیشترین بارش سه‌شنبه شب تا چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و با شدت کمتر در مناطق جنوبی آذربایجان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با وزش باد شدید طی دوشنبه و سه‌شنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس بویژه سواحل خوزستان و شمال بوشهر مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه، نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، همراه با باد و گرد و خاک با حداکثر و حداقل دمای 20 و 12 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، باد و گرد و خاک، در اواخر وقت نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای 22 و 13 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار