بهترین ماسک‌های خانگی را امتحان کنید
کد خبر: ۲۸۳۴
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
ماسک‌های خانگی ارزان هستند و طبیعی و آسان. مواد لازم برای درست کردن ماسک‌ها هم در خانه پیدا می‌شود. طرز تهیه موثرترین ماسک‌ها را یاد بگیرید.

هرفردی  آرزوی داشتن پوستی زیبا و درخشان را دارد. پوست شما اصلی‌ترین رکن زیبایی و اعتماد بنفس شماست. چطور آن را شاداب و درخشان کنیم؟

یکی از رایج‌ترین محصولات مراقبت از پوست، ماسک‌ها هستند. امروزه محصولات زیادی در بازار هست که هم ارزان و هم گران هستند. همانطور که می‌دانید، ماسک‌های باکیفیت ارزان نیستند. همچنین زمان زیادی می‌برد تا ماسک مناسب نوع پوست‌تان را پیدا کنید.

دلیلی ندارد که بخواهید برای محصولات گران پول بپردازید و ماسک بخرید. آنها را در خانه درست کنید. ماسک‌های خانگی ارزان هستند و طبیعی و آسان.  مواد لازم برای درست کردن ماسک‌ها هم در خانه پیدا می‌شود.  طرز تهیه موثرترین ماسک‌ها را یاد بگیرید.

-آووکادو

همه خاصیت‌های عالی این میوه شگفت‌انگیز را می‌دانیم. زن‌ها در طی نسل‌های متوالی ، از ماسک‌های آووکادودار استفاده  کرده‌اند. این میوه سرشار از ویتامین ای، آ، دی و بی ، آنتی اکسیدان‌ها و پتاسیم  است و به اکسیر جوانی معروف است. آووکادو هم برای وزن کم کردن و هم برای داشتن پوستی جوان خوب است.

برای آماده کردن این ماسک کافی‌ست یک میوه آووکادو را بکوبید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و یا آن را با لوسیون‌تان میکس کنید و روی پوست بمالید.

یک روش دیگر هم این است که نصف آووکادوی له شده را با یک چهارم پیمانه عسل مخلوط کنید. این ماسک برای پوست‌های خشک عالی است.

- عسل

عسل یک جایگزین مناسب برای محصولات گران مراقبت از پوست است. خاصیت نرم‌کنندگی پوست را دارد و شما را از شر آکنه و جای زخم و رنگدانه‌ها  خلاص می‌کند و درخشش را به پوست باز می‌گرداند.

شما می‌توانید عسل را با مواد مختلفی میکس کنید تا یک ماسک شفادهنده داشته باشید. برای مثال، عسل با روغن زیتون تبدیل به ماسکی شگفت‌انگیز می‌شود. آن را یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید تا منافذ پوست را پاک کرده و آن را تقویت کند.

می‌توانید چند قطره آلوئه‌ورا و یا روغن‌های ضروری هم به عسل اضافه کنید.

یک چهارم قاشق عسل را با یک چهارم قاشق روغن زیتون مخلوط کنید  و آن را روی نقاط مشکل‌دار پوست‌تان بگذارید. این ماسک سریع برای درمان آکنه عالی است. می‌توانید هم آن را شب روی پوست‌تان بگذارید  و صبح بشویید.

- خیار


خیار پوست‌تان را نرم و صاف و مرطوب می‌کند. اثر خنک‌کنندگی آن برای پوست‌های آفتاب سوخته خوب است.  کافیست حلقه‌های خیار را روی پوست‌تان بگذارید. پلک‌های‌تان را فراموش نکنید. خیار به کاهش پف چشم و حلقه سیاه دور چشم کمک می‌کند.

- قهوه


ماسک‌هایی که قهوه دارند برای هر نوع پوستی مناسب هستند. کافئین تاثیر باورنکردنی روی جمع کردن پوست دارد. تعجبی نیست که چرا کمپانی‌های تولید محصولات پوست از قهوه استفاده می‌کنند. ماسک قهوه‌دار شما مطمئنا شما را جوان‌تر خواهد کرد. پودر قهوه خیس شده را روی پوست‌تان بگذارید و آن را بمالید. سپس 20 دقیقه صبر کنید. می‌توانید یک ماسک دیگر را هم امتحان کنید: 3 قاشق پودر قهوه را با یک لیوان کوچک شیر مخلوط کنید. اگر خمیر زیادی شل بود قهوه بیشتری به آن بیفزایید.

- بلغور جوی دوسر


این ماسک هم برای هر نوع پوستی مناسب است. حساسیت و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و برای درمان آکنه‌های پوست معجزه می‌کند، چون چربی‌ها را از داخل منافذ پوست بیرون می‌کشد. یکی ازبهترین چیزهایی که راجع به بلغور جو می‌توان گفت این است که فوق العاده ارزان است!

برای درمان آکنه می‌توانید از خود بلغور جو استفاده کنید. کافیست نصف فنجان بلغور جو را با یک سوم  فنجان آب بجوشانید و وقتی سرد شد روی قسمت‌های آکنه‌دار پوست‌تان بمالید. اگر کمی ماست، عسل و یا تخم مرغ هم به این ماسک اضافه کنید که چه بهتر.

همیشه ماسک‌های خانگی، روش خوبی برای صرفه‌جویی در پول و زیبا به نظر رسیدن بوده‌اند. دستورالعمل‌های فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید با مواد ساده آشپزخانه‌تان امتحان کنید. از امتحان کردنشان نترسید. فقط مطمئن شوید که به هیچکدام از مواد  آلرژی نداشته باشید.

مدآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار