انتشار عکس در فضای مجازی، شکارچی را به دام قانون انداخت+عكس
کد خبر: ۲۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
این شکارچی غیرمجاز سه روز پیش عکس های تخلفش را با هاشور زدن به چهره اش در فضای مجازی گذاشت و این سرنخ ماموران حفاظت محیط زیست آمل را به او رساند.

انتشار عکس در فضای مجازی، شکارچی را به دام قانون انداخت

رئیس اداره محیط زیست آمل در این باره به خبرنگاران گفت: با انتشار عکس شکار غیرمجاز یک راس مرال و گراز در فضای مجازی ، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان توانست با شماره خودروای که شکارچی هنگام شکار به همراه داشت، وی را شناسایی کنند.

بهمن صادق نژاد افزود: این شکارچی متخلف در منزلش با حکم قضایی دستگیر شد و دو قبضه تفنگ دو لول که یک قبضه آن غیرمجاز بوده به همراه مقداری گوشت گوزن از منزل وی به دست آمد.
وی با تاکید بر این که فضای مجازی می تواند کمک کار خوبی برای شناسایی افراد متخلف محیط زیستی باشد، به مردم توصیه کرد تا این متخلفان را به تلاشگران و حافظان محیط زیست معرفی کنند.

بر اساس قانون جدید، جریمه شکار هر راس مرال 350 میلیون ریال و خوک وحشی (گراز) نیز هشت میلیون ریال است.

فضای مجازی در صورت هوشیاری مردم اگر چه برای متخلفان خطرناک است و آنان را به دام قانونی می اندازد ، ولی می تواند برای سایر شهروندان کارکردی تا حد نجات جانشان داشته باشد.
اوایل بهمن سال جاری فضای مجازی جان یک مادر تازه زایمان کرده بابلی و فرزندش را که نیازمند خون از یک گروه خونی کمیاب بودند نجات داد.

اطرافیان این مادر بابلی که پس از تامین 50 پاکت خون در بیمارستان برای وی هنوز نیز به خون بیشتری نیاز داشت ، به فضای مجازی متوسل و موفق شدند جمعیت زیادی را به بیمارستان بکشانند.
موج
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
بیچاره حیوان چرا جلوی این افراد گرفته نمی شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار