شیوع خزنده بیماری‌های جنسی در مردان ایرانی
کد خبر: ۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: 2016 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
 دکتر فرزین سلیمان زاده گفت: انواع خطراتی که مردان را به واسطه جنسیت، نوع کارهایی که انجام می دهند و شیوع بیشتر برخی از بیماری ها که سلامتی آنها را تهدید می کند بر اهمیت برگزاری« روز ملی سلامت مردان» و توجه دادن مردان به بیماری هایی که در کمین شان است می افزاید.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران افزود: در کشورهای پیشرفته و برخی کشورهای در حال توسعه، بیش از آن که بیماری‌های واگیردار و عفونی به جامعه آسیب برسانند بیماری های غیرواگیر آسیب رسان هستند.

وی هشدار داد: به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و گرفتار شدن بخش قابل توجهی از مردان در زندگی شهری، متاسفانه بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و برخی سرطان های خاص مردان در دنیا و کشور ما شیوع به نسبت بالایی دارد که باید در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در این باره قدم های جدی برداشت.

جراح و متخصص بیمارهای کلیه و مجاری ادرار همچنین افزود: بیماری های عفونی مردان در دنیا و ایران درحال شیوع است که آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: تعداد این بیماری ها کم نیست اما آنچه به نظر انجمن ارولوژی ایران امسال به دغدغه مهمی طی سال های اخیر تبدیل شده شیوع بیماری های منتقل شونده از راه جنسی است که باید به دقت مورد نظر قرار گیرد.

دکتر سلیمان زاده افزود: متأسفانه به دلیل شرایط فرهنگی کشور ما، کمتر در خصوص بیماری های جنسی مردان صحبت می شود در حالی که برخی از این بیماری ها در جامعه به طور خزنده وزیرپوستی رو به افزایش است که درصورت بی توجهی و پیشگیری سریع می تواند به عنوان یک بمب ساعتی خطرناک عمل کند.

وی تصریح کرد: موضوع خاصی که امسال در روز ملی سلامت مردان روی آن تأکید بیشتری داریم سلامت در حیطه بیماری های منتقله از راه جنسی است؛ تا خانواده ها را از این مهم مطلع کنیم.

اولین پنجشنبه اسفند هر سال مصادف با «روز ملی سلامت مردان» در کشور است.
خبرگزاري صدا وسيما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار